Ni med fler än en distanshäst!

Mysaan

Trådstartare
Hur hinner ni med att träna mer än 1 häst till distans? Om man ska rida långt och långsamt då tar det ändå kanske 2-3 timmar per häst. Men hur får ni det att gå ihop med vardagen?
Jag har 1 häst och är sugen på en till. Distans är det jag är mest inne på. Jag har ca 4½-5 timmar dagligen i stallet eller åtminstone måndag-fredag. Men det känns som att det ändå blir ont om tid att hinna med 2 distanshästar. Så hur lös ni problemet?

Sv: Ni med fler än en distanshäst!

Varför kan du bara motionera en i taget, många distansryttare tränar mkt med handhäst, men sedan behöverju du sadeltimmar också om du inte vill köra en massa annan kompletteringsträning typ löpträning/core ect.

Vi har tre. Jag jobbar deltid och så har vi en fantastiskt bra medryttare just nu:-) Men visst är det svårt att hinna med i bland..
Och det är ändå bara lätt klass för oss än så länge. Två för åttor och en för fem.

Jag har två, och skitsvårt att hinna med så här års, när all tid går åt till seminstationen och fölningar osv.
Tack och lov är båda lite äldre, med riktigt god grundkondition i botten. På vintern hinner jag bättre, och när de väl är igång så jag lägger pinsamt :o lite tid till träning.
Normala skritturer och galoppjobb, typ.

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 809
Senast: TantAgda
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 305
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 330
Senast: Sassy
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 220
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar