Ni med ettor!

Sv: Ni med ettor!

Tycker inte att den är lika fin som en ordentlig soffa :/Dessutom är den väldigt liten.. Men man borde kanske omprioritera.. Men vad är skillnaden på en "riktig" säng och en bäddsoffa med en skön madrass på?

Hade jag varit du hade jag köpt hemnes (tror jag den heter) dagbädd ifrån ikea, den i vitt trä. Den går att göra till en dubbelsäng + förvaring, ser fin ut och med rätt madrass är den även skön att sova i.

Jag känner mig rätt omöjlig nu... Men jag gillar inte trägavlar (gavlar övht) Jag gillar tanken av att ha en soffa mer men tack så mycket för tipset!

kl
Ställer frågan än en gång vad är skillnaden mellan en säng/dagbädd och en soffa med en madrass på? Jag har alltid sovit endast på en madrass med ben fastskruvade ni vet dom tjocka madrasserna.

Ingen som sovit i en bäddsoffa en längre tid som vill avråda mig alt rekomendera

Om det är enkla resårer som i en reservsäng - avstå från tanken på bäddsoffa. Det är rena döden för kroppen. De ärliga möbelförsäljarna marknadsför bäddsoffor som OK gästsängar. D v s något som kan användas en eller ett par nätter, men regelbundet? Då ska man investera seriösa pengar för att få hyfsad komfort.

Vi har en månstad, den blir stor och mysig när man drar ut den, men bäddsoffedelen är lika hård som resten av soffan. Det skulle nog vara bra att köpa en tunn bäddmadrass att ha över på natten, men jag skulle absolut kunna tänka mig ha den som säng.

Tror du att en tunn bäddmadrass får plats i schälsongen? Om ja tror du att ett normaltstort täcke får plats med bäddmadrassen i schälsongen?

*halvt kl*

Pojkvännen har en Månstad som vi sover i när jag sover över. Det blir allt som oftast 4-5 nätter/vecka. Nuförtiden har vi en (tunn) bäddmadrass från IKEA som vi lägger över (både den och sängkläderna ryms i själva schäslongens förvaring) och då funkar det riktigt bra, tycker jag. Innan bäddade vi direkt på soffans klädsel och då fick iaf jag ganska ont i ryggen.
Men som sagt, bara den tunna bäddmadrassen gör att det funkar, tycker jag. Har man mer plats kan man ju köpa en tjockare bäddmadrass att ha till också, så blir det säkert ännu bättre.

Den utdragbara delen är lite hårdare än sitsdelen, så vi brukar turas om med vilken sida vi sover på, så blir det lite omväxling för ryggen också :p

De där lägenheterna känner jag igen ;).
De flesta jag känner som bott i en av dem har haft både säng och soffa, men det har blivit trångt. Lite beror det ju på vad man vill ska hända hemma, om man vill kunna ha många kompisar på besök för fest eller annat.
De jag har varit hos har haft säng, soffa,, soffbord, datorbord och någon större hyllkombination för TV och böcker.
Inte så snyggt, men det funkar. Allt beror ju på vad du vill ha för funktioner i din lägnhet,

kl

Jag har gjort så här, rummet har ingen alkov men är lite avlångt, så jag spände upp vajer:

alkov2.jpg

alkov.jpg

Ja :). Ang både säng och soffa så vill jag ha det rymligt :crazy: Jag klarar inte av att ha en massa möbler överallt...

Jag kommer ju ha den för mig själv så kan välja själv hur jag vill ha det! Nej plats har jag inte väldigt mycket av tyvärr....

I en lägenhet jag var in i hade de ställt tre garderober med ryggen som sängdelen.

jag bor i en etta på 33 kvadrat :) men smart planlösning!
här är mitt renoveringsalbum men där syns det bra hur den ser ut :)

http://www.styleroom.se/album/26806

tycker det är skönt med sovalkov. Hade ju helst av allt velat haft ett sovrum men jag är tyvärr inte gjord av pengar och valet mellan att bo centralt och litet eller långt utanför stan och stort gjorde valet enkelt :-)

Liknande trådar

Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Tantan
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
730
Senast: bettysmatte
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar