Ni med ettor!

Sv: Ni med ettor!

Haha, i min lägenhet hade jag likadant soffbord, likadana kuddar i soffan och en annan variant av bokhyllan med med samma lådor i.... :D

Ikea är väl bra :angel:
Var dina kuddar också från ullared? ;)
Nu är det ett gäng kuddar till dock, mysigt :D

Hur stora sängar har ni i era ettor? Ska flytta in i en på 40 kvm snart & funderar på hur stor man ska trycka in.

Finns sovalkov? I så fall får man väl till viss mån anpassa sig efter den.
Min sovalkov är exakt 120 cm, så jag trängde in en 120-säng. Iofs måste man ha en 90-säng om man verkligen ska kunna dra för ett draperi, för skenan i taket går i nuläget innanför själva sängen, men jag använder inget draperi, så det är skit samma för mig. Jag tycker 120 funkar bra för oss två (vi lever dock ej ihop; jag hade blivit galen om vi var 2 pers på 27 kvadrat permanent, men det har inget med sängen att göra, utan att man kan behöva lite eget space och helst en dörr att stänga om sig om man vill vara ifred :p)

Jag har ingen sovalkov och inget som binder mig så jag kan göra hur jag vill egentligen! Samtidigt vill man ju kanske hellre prioritera större soffa osv, så det sväljer lite folk.
Har ni draperi eller skärmvägg eller liknande? Jag vill inte att folk ska sitta i min säng utan jag vill ha det mer som ett eget rum/krypin. Bra tips på var man kan hitta det?

Jag har ingen sovalkov och kommer att ha en 120 säng. Vet inte riktigt hur jag ska skärma av... Först tänkte jag bokhylla men sen gick jag över på någon form av skärmvägg för att nu tänka på någon form av draperi. Beror lite på var jag ska ha sängen och soffar.

GUD VAD KRÅNGLIGT! Man tror liksom att det ska vara lätt att möblera men det är det ju inte.

Jag hade kört på bokhylla om du behöver förvaringen.

jag hade velat ha sängen i hörnet framför hallen eller hur man ska säga, för jag vill inte ha sängen under ett fönster. Och ställer man sängen där försvinner ju de största väggarna du har, resten är ju delade av fönster, badrum, kök osv. Så i så fall hade jag nog behövt en bokhylla som avskärmning. Men vill du inte ha sängen där utan kanske i andra hörnet med huvudänden mot balkongväggen så kan ju någon typ av draperi fungera bättre och bokhylla får plats ändå på andra väggen.

Något att tänka på är att soffan inte måste stå mot en vägg, ibland glömmer man det! :D

Hur mycket saker ska du få in?
Säng, soffa, TV, matbord? skrivbord? bokhylla/or? något annat "stort?"

Tack för tipsen :bow:

Jag måste få in en säng, soffa, någon form av förvaring typ bokhylla och byrå. Matbord och stolar får plats i köket som tur är.

kl

Jag bor i en etta med min sambo, den är 35 kvm stor. Dock är det bara ett halvår till ungefär som vi ska bo i den. Men vi har plats med en 180 säng i våran sovalkov. Köket är för litet för att kallas kök, så det är en kokvrå, men de finns plats för ett riktigt matbord. Liten hall och ett ordentligt badkar.

KL

Vad fina lägenheter alla har! :) Jag har själv en etta på 39 kvm. Ska se om jag kan slänga upp lite bilder senare, när jag städat :angel:;)

Ni som bor i ettor där sovrum och vardagsrum ligger i samma rum, kan inte ni visa bilder på hur det ser ut? Hur ni eventuellt har delat av rummet och hur ni har mögblerat. Behöver lite inspiration :laugh:

Jag kan ta lite bilder imorrn och lägga upp. Flyttade in hos pvn för drygt ett halvår sen, har nog även kvar bilder på lägenheten jag hade som student. Man kan väl konstatera att vi har rätt olika smak både vad gäller stil och färger... :D

*kl*

Oj, har glömt den här tråden... Ska försöka slänga upp lite bilder imorgon!

Vi har en 120-säng, hade en 140-madrass först men den var sunkig (möglig undertill, behöver jag säga att det var hans från början...) och när vi skulle köpa ny säng så kändes 140 lugnt lite överflödigt eftersom vi ändå sover på varandra, bokstavligt talat... Så det blev en 120. Just nu i form av en sängbotten på golvet, men nästa månad ska vi bygga loftsäng! Och då kommer vi att kunna ha en soffa undertill.

kl

Puttar på tråden eftersom att jag ska flytta in i en 22kvm liten lägenhet. Hur löser man det bäst? Det är ett fyrkantigt rum i princip. Ingen hall utan kök och toalett/duschrum direkt. Och sen ett fyrkanigt allrum, thats it. Jag tänkte mig Ikeas bäddsoffa http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20198972/ Men kan man sova i en sån i 2 år? Det som är viktigt att jag har är en sovplats/sittplats en tv (platt) ett soffbord och min stora helkroppsspegel :angel: Jag äter aldrig vid matbordet ändå och vi har ett studierum i korridoren dessutom är min dator bärbar. Så det vore skönt om jag kunde lösa det så att jag slipper ha både säng & soffa. Jag gillar tomma ytor :crazy:. Så här ser det ut:

Det finns alltså ingen hall så det första du ser när du kommer in genom ytterdörren är köket.

lagenhet07.jpg

Allrummet

dsc00273_105340185.jpg

dsc00275_105340429.jpg

Jag hade inte pallat bäddsoffa i två år men alla är vi olika! Åk o provligg den ordentligt i så fall först! :D

Matbord behöver man verkligen inte, jag pluggar alltid i soffan (eller i skolan) och det har fungerat utmärkt hittills. :D

Jag skulle satsat på en säng istället för soffa. Många soffor består ju i princip av kuddar som ryggstöd så bulla upp med många kuddar när du bäddat så har du dig en soffa. :)

*kl* Jag bor för tillfället i en liten stuga, visserligen en "tvåa" men bara 35 kvadrat stort.. :D Kan kasta in bilder sen när jag har städat ifall det är intressant. Får plats med matbord, minikök, toa, soffa + öppenspis + tv, säng 160cm och hemmabyggda garderober. Planlösningen har jag skissat själv.

Senast ändrad:

Vilken säng, det ska se bra ut också!

Kl
Har ni några tips på hur man kan inreda?

Lizan: Jag var där idag den är riktigt skön faktiskt.

KL igen
Men en säng man sitter i och använder som soffa kommer inte hålla sig jätteskön heller. Det är viktigt för mig att det ser bra ut, hur får man fram den mysiga känslan?Men att det ändå inte är fullpackat med grejer

Liknande trådar

Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Tantan
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
730
Senast: bettysmatte
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar