Ni med ettor!

Sv: Ni med ettor!

Det går att bygga om expedithyllorna. Jag gjorde det i min förra lägenhet(blev jättebra, hade den som hallmöbel och tog bort några fack så vi kunde hänga kläder och sen hade vi mössor och vantar osv i lådor i de facken vi sparat.)

Nu har jag en mindre 4x4 expedit som jag tänkte bygga om för TV´n. Plocka ut 6 fack i ena övre hörnet och stoppa in en platt TV, och sedan ha kvar den 8 undre facken och de längs ena sidan som förvaring. Blir nog lite plottrigt, men den bästa lösningen jag kommit på då jag faktiskt behöver förvaringen.

Är man riktigt smart sätter man tv:n på snurrplatta, så kan man vända den om man vill se på tv i sängen :D

Smart! Det ska jag absolut tänka på!

Det går att bygga om expedithyllorna. Jag gjorde det i min förra lägenhet(blev jättebra, hade den som hallmöbel och tog bort några fack så vi kunde hänga kläder och sen hade vi mössor och vantar osv i lådor i de facken vi sparat.)

Nu har jag en mindre 4x4 expedit som jag tänkte bygga om för TV´n. Plocka ut 6 fack i ena övre hörnet och stoppa in en platt TV, och sedan ha kvar den 8 undre facken och de längs ena sidan som förvaring. Blir nog lite plottrigt, men den bästa lösningen jag kommit på då jag faktiskt behöver förvaringen.

Det var också bra tips! Det finns ju en expedithylla (den som är länkad i tråden) som är gjord att ha tv i men man kan alltså plocka om facken som man vill?

Nu var det iofs tre år sen jag bodde i en etta men jag har ändå bilder på den som jag antar duger? ;)

16329668.jpg

16329672.jpg

Jag skulle inte plocka ur och sätta in en tjock tv i en expedit hylla för hyllplanan kommer gå sönder. Det är tunna spånskivor och är inte gjorda för en typen av tyngd som en tjock tv har.

Det var också bra tips! Det finns ju en expedithylla (den som är länkad i tråden) som är gjord att ha tv i men man kan alltså plocka om facken som man vill?

Jag antar att hyllan med plats för TV är likadan som den "vanliga" Expediten och då går det inte bara att plocka om facken "som man vill". Däremot kanske man kan modifiera den lite under själva monteringen. Jag vet inte (tummen mitt i handen här ja). Men här är monteringsanvisningen, så du kan se hur hyllan sitter ihop.

Hur gjorde du då? För min hylla har inga lösa hyllplan, så i sådana fall måste man göra om hela konstruktionen för att den ska hålla. Och då känns det nästan som att man kan bygga en hylla från grunden istället. ;)

+ ni andra som diskuterar expedit :D

Nää, att plocka om och sätta i en tjock-tv kanske man inte ska göra... Jag kanske får tänka om, hemska tanke ;)

Chloé: Tack för bilder! Alltid kul att se hur andra har gjort :)

Nu har jag ritat av planlösningen i Paint :D Tänkte om det var någon som hade en superbra idé om hur jag ska möblera!

Namnls.jpg

Det stora rummet är alltså sovrum/vardagsrum. Lilla rummet till höger är hall, minirummet är badrum och rummet till höger är kök. Balkongen längst ut på kanten såklart. Vore verkligen superkul om någon hade något bra förslag! Finns ju inte jättemånga sätt att möblera på men ändå :)

Som ni ser fick jag inte MVG i varken bild eller datakunskap ;)

Hur gjorde du då? För min hylla har inga lösa hyllplan, så i sådana fall måste man göra om hela konstruktionen för att den ska hålla. Och då känns det nästan som att man kan bygga en hylla från grunden istället. ;)

Expediten har ju långa hyllplan i vertikal led och korta som står upp i lodrät led.
Den i hallen vände vi på så vi fick de långa lodräta och kunde plocka ut så många korta plan vi ville för at få höga fack. Det tog nog 1h. Den var faktiskt stabil även efter. Sen skruvade vi upp en klädstång i den och lite krokar. Trodde att den skulle bli instabilare eftersom vi vände den åt fel håll och botten i facken alltså bara satt med pluggarna, men det fungerade.

Den jag ska bygga om nu behöver jag såga lite i. Ett av de långa planen behöver jag kapa, och sen plocka bort 4 korta stående plan. Däremot skulle en tjock TV aldrig komma in i lägenheten utan det är en platt som ska stå där.

*kl*

Hittade tråden för att få lite inspiration. Efter att ha bytt tjock-tvn mot en patt så har jag varit o köpt en expedit tv-möbel som ska matcha den expedit jag redan har för att dela av min sänghörna. Äntligen ska jag förhoppningsvis få den förvaring jag behöver. Man ska inte bo i en etta och samla på sig allt möjligt, det finns ju ingenstans att göra av allt.. :crazy:

Lilla rummet till höger är hall, minirummet är badrum och rummet till höger är kök.

Hade gärna bidragit med min kreativitet, men jag fattar inte riktigt. Är det mindre rummet i högerkant BÅDE hall och kök? Är det tre rum nertill, och ska rektangeln i mellersta rummet föreställa en bänk (på toan eller i köket?)? Eller är fyrkanten i hörnet i nämnda rum toan? :o:p

Det går att ha tjocktv i, vi hade det säkert ett år, kanske tom 1½ tills vi fick råd att köpa ny tv.
Man såg hur hyllplanen buktade nedåt men höll gjorde de.
Sen bror det ju lite på vikten på tjocktv med, men det funkar :)

HAHA, som sagt, mina betyg i bild når inte upp till mvg ;)

Ska såklart vara lilla rummet till vänster är ett kök, pyttelilla "rummet" är bänk/spis. Rummet längst till höger är hall och utrymmet till vänster om hallen är badrum.

Klarnade det? :D

Mycket bra tråd!

Hur stora sängar har ni i era ettor? Ska flytta in i en på 40 kvm snart & funderar på hur stor man ska trycka in.

Jag har 120säng, känns lagom tycker jag :)
Funkar även att ha sovsällskap i utan att det blir allt för jobbigt ;)

*kl

Kastar in lite bilder på min etta, 45 m2 med balkong. Bilderna är tagna precis när jag flyttat in, men det enda som ändrat sig är att jag har satt upp tavlor lite här och var egentligen..

toalett
DSC00594.jpg

klädkammare (helkroppsspegel och sminkhylla till vänster)
DSC00595.jpg

Köket
DSC00597.jpg

DSC00598.jpg

Rummet
DSC00600.jpg

Framför sängen ska jag sätta upp en stång (finns hål för det tom) och fästa skynken i, så man kan dra för och dela av när man vill =).

DSC00602.jpg

DSC00603.jpg

Hallen från balkongdörren, toaletten första dörren till vänster, klädkammaren andra. Köket ligger till höger.
DSC00604.jpg

Liknande trådar

Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Tantan
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
730
Senast: bettysmatte
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar