Ni med ettor!

Sv: Ni med ettor!

Du fpr precis in en säng på längden utmed den väggen som gränsar till badrummet. Så det är verkligen riktigt litet. Sen finns det liksom inte så mycket plats kvar. Något skrivbord och någon fåtölj eller så.

Jag bor i ett hus på 28 kvadrat.
Jag har inte delat av alls i sovrummet, känns som att det inte blir något kvar av det då. Därinne finns en gigantisk öppen spis, min säng, två byråar och en liten bokhylla samt en fåtölj som jämt är ivägen när jag ska in i garderoben. Det går säkert att möblera smartare. När det kommer folk brukar vi sitta i köket. Jag har min stora bokhylla, en liten byrå, köksbord med två stolar där, kommer det mer folk plockar jag in en solstol från verandan. Jag har sällan besök av fler än två personer så hittills har det funkat bra.

Du fpr precis in en säng på längden utmed den väggen som gränsar till badrummet. Så det är verkligen riktigt litet. Sen finns det liksom inte så mycket plats kvar. Något skrivbord och någon fåtölj eller så.

Jag tror att det är mindre än vad jag förväntar mig... Det är nog därför jag vill ha en bäddsoffa och ingen säng. Skrivbord använder jag aldrig så ett litet soffbord som är så pass högt att det kan agera mat/skriv bord om jag mot förmodan skulle behöva det. Och en Tv som står på någon form av förvaring. Men hur pass liten måste soffan vara för att få plats har jag fortfarande ingen aning om.

Har du ingen säng så tror jag nog att du kan få in en ganska normalstor soffa i storleksordningen 3-sits.
De jag varit hos som haft både soffa och säng har haft 120-säng + 2-sitssoffa som fått plats även om det varit trångt.

kl

Nu får jag äntligen vara med här. Tänkte be om lite tips och råd ang. möblering. Vi har kollat på en 1,5a ( finns ju ingen sån tråd så är här istället :D ) på 55kvm som vi är ute efter. Ritat en helt egen planlösning så ni ska få se. Problemet är då att vi har en 160cm säng och en 3-sitssoffa med tillhörande fåtölj. Det lilla "sovrummet" till vänster står det två stora garderober i som vi inte vet vart vi ska göra, samt en 90-säng i dagsläget. Något större får inte plats. Men hur kan man ställa grejerna i stora rummet så allt får plats? Och vad tusan ska vi göra med det lilla? :confused: Det är alltså soffgrupp, säng och terrarier som ska rymmas. Sedan behöver vi ju ha garderoberna någonstans förstås. Snedtak i samtliga rum :p

pll.png

Har du ingen säng så tror jag nog att du kan få in en ganska normalstor soffa i storleksordningen 3-sits.
De jag varit hos som haft både soffa och säng har haft 120-säng + 2-sitssoffa som fått plats även om det varit trångt.

Det är just det jag vill undvika, att det blir trångt.

Kan du slänga ut de garderoberna som finns och köpa egna? Jag tror det blir lättare om man kan fixa egna lösningar! Då kanske det går att ha sängen "mot fönstret" och garderob/förvaring (hylla med lådor/byrå) på den motsatta väggen, det finns som sagt garderober etc som inte är så djupa = tar mindre plats.

Vad är det för mått på lilla rummet? Kanske går att lösa med platsbyggd säng och garderober. Visserligen måste man då krypa upp i sängen.

KL

Här är lägenheten hur skulle ni inreda?

ac1720115504487fa.jpg

Det längst ner på den långa 4m sidan är fönstret

Senast ändrad:

kl

ååååh, en sån kul tråd :bump: Bor stort i andra hand just nu, men tittar på massa ettor att köpa nu :) Och då är det ju jättebra med inspiration :idea:

Ptja, mått vet jag inte riktigt, men kanske 15 kvm.

Och jo, vi kanske kan byta ut garderoberna. De är sjukt otympliga och ivägen. Hade föredragit en byrå av mindre, men bredare modell. Ska höra med hyresvärden när vi skriver kontrakt till veckan. Sedan har de sagt att måla om tänker de inte göra ( märken på väggar och i tak ), och det ska vara fackmannamässigt utfört. Vad innebär det? Måste vi anlita målare eller kan vi måla själva sålänge det är korrekt gjort?

Ni kan måla själva så länge det är korrekt gjort. Har ni förråd? Där kan ni ställa garderoberna så länge om ni inte får slänga. Och då förvara i garderoberna.

Ja det tror jag, ingenting vi såg dock. Smart! Ska höra med HV men hoppas det är så, så vi får måla över de fula märkena och alla hundra skruvhål. Oooh då ska vi börja kolla tapeter och färg! :bump:

När jag flyttade in i min lilla helt nyrenoverade hyresetta för 11 år sedan (jag bodde där i fem år), började jag med att plocka bort två stora och väldigt skrymmande garderober. De fick åka ut på vinden. Jag vidtalade inte värden, men var givetvis medveten om att jag fick sätta tillbaka dem vid flytten.

Tyvärr hade de tapetserat och lagt nytt golv runt garderoberna, så jag fick tapetsera om och jaga rätt på likadant golv som det som låg, bryta upp en diagonal sträckning från det ställe där garderoberna stått och lägga i nytt (klick-laminat). Så onödigt, kunde de inte gjort jobbet ordentligt när de la så mycket renoveringspengar?

Tack:D!
Ja det är ungefär så jag tänkt men att ha något i toan vet jag inte om jag vågar, risken är att det blir rätt blött eftersom att det är litet och duschen är mitt i men det vore väldigt bra med förvaring där. Kanske något i plast som klara av mycket ånga och kanske en dusch ibland

edit: vad är gästpallar för något?

Senast ändrad:

Det är nog en pall där gäster kan sitta ;)

Edit:Tji fick jag, verkar vara en pall med en madrass i

Jag hade snarare tänkt mig två-fyra stapelbara pallar. Bra att ha, lätta att få undan, går att få i snygga färger.

Liknande trådar

Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Tantan
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Hemmet Har försökt mig på att rita en bild av vårt sovrum (obs att fönster- och dörrplacering är ungefärliga). Det är alltså ett pyttesovrum på...
Svar
16
· Visningar
730
Senast: bettysmatte
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar