Ni med brukshundar

Sv: Ni med brukshundar

Svara för sambons hund

Hur mycket tid lägger ni på träning om dagen?
Beroende på träning men minst 1-2h, aktivering med bus, promenader och konditionsträning är inte inräknade. 1-2 dagar/vecka heldagsträningar.

Vad gör ni?
Lydnad, spår, uppletande, sök, skydd, miljöträning mm mm

Tävlar ni (i vad?) eller tränar ni bara för hemmabruk?
Nej & nej

Någon som har sin hund som tjänstehund?
Ja

Till vad?
Polishund

Hunden är en schäfer med grymt hög arbetsmotor, får totaldamp om den är ledig mer än två dagar. Träningsvila är öde värre än döden. Otroligt trevlig att arbeta med om än att jag sällan gör mycket annat än agerar bitleksak och lägger spår.

Kör lite lydnadsträning med honom mellan varven för att det roar mig att växla mellan en hund som gör vad som helst för att få sin brandslang till att köra med min egen som är helautonom och finner det totalt ovärdigt att göra något för något så töntigt som en brandslangsbit :devil:

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 471
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 830
Senast: ildiko
·
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den... 2
Svar
20
· Visningar
701
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 079
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka