Ni med brukshundar

Sv: Ni med brukshundar

Svara för sambons hund

Hur mycket tid lägger ni på träning om dagen?
Beroende på träning men minst 1-2h, aktivering med bus, promenader och konditionsträning är inte inräknade. 1-2 dagar/vecka heldagsträningar.

Vad gör ni?
Lydnad, spår, uppletande, sök, skydd, miljöträning mm mm

Tävlar ni (i vad?) eller tränar ni bara för hemmabruk?
Nej & nej

Någon som har sin hund som tjänstehund?
Ja

Till vad?
Polishund

Hunden är en schäfer med grymt hög arbetsmotor, får totaldamp om den är ledig mer än två dagar. Träningsvila är öde värre än döden. Otroligt trevlig att arbeta med om än att jag sällan gör mycket annat än agerar bitleksak och lägger spår.

Kör lite lydnadsträning med honom mellan varven för att det roar mig att växla mellan en hund som gör vad som helst för att få sin brandslang till att köra med min egen som är helautonom och finner det totalt ovärdigt att göra något för något så töntigt som en brandslangsbit :devil:

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 128
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 197
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 930
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V