ni med araber...

ChiliWhippet

Trådstartare
Kan ni inte skriva lite om hur era har utvecklats både i växten och mentalt gärna från 2-3 års ålder och upp. Och gärna vad ni gör med dom. ☺ Har en 3 åring hemma och det är min första och hon känns ganska omogen och är också lite överbyggd, men är inte så insatt i arab världen så kul att höra☺
 
Har en nioåring hemma. Har haft henne sen hon va 4. De är först nu hon har blivit häst! :D
Enligt min erfarenhet så är araber lite senare i både växten å mentala. Jag har hört att de växer tills de är ca 6-7 år, stämmer tycker jag.
Har nu en tvååring hemma, har bara haft honom i 4 månader så kan inte säga så mycket hur han är. Tycker mig att han är lite omogen i huvudet ännu.
Men planen jag har med honom är att ta det lugnt med inridningen, tänkte börja försiktigt när han är ca 3-4 år. Märker jag att han inte är redo mentalt så får han stå ett tag till. Och också om han växer mycket ännu den perioden så får han ta det lite lugnare.
Man hinner rida sönder dem ändå :rofl::crazy:

Hoppas du fick något svar.
Det finns en tråd på gnägg med folk med araber. in å kika där!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
915
Senast: Red_Chili
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 478
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
693
Senast: niardasp
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
909
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp