Ni med APBT

Rosenblad

Trådstartare
Hej!

Jag skriver en artikel för en skoltidning, där jag undersöker kring myten om den amerikanska pitbull terriern som en blodtörstig mördarhund. Försöker ta reda på om den verkligen stämmer eller om det bara är något som har hamnat om bakfoten.

Är det någon som har en egen pitbullterrier som skulle låta mig få använda dess bilder i min artikel?

Skriv här eller send me a PM :)!
 
Sv: Ni med APBT

Det är en myt. Man talar ibland om tabula rasa i människotermer MEN detsamma gäller alla (dägg)djur. Jag är helt övertygad om att ingen föds genomelak, vissa defekter (pga inavel ect) påverkar men en frisk hund, speciellt pitbull, är inte mean by nature. Vi människor programmerar den för att försvara sig själv.

Jag tycker att småhundar är 10 gånger farligare än en stor hund, ofta korrelerar man bestraffningen och storleken på hund. När en s.k barnhund bits är det lek, biter en pitbull någon blir den en mördarhund. En pitbull är avlad för att ha kraftiga käkar, en toypudel inte...

På hund 2004 såg jag en labbe stå och vänta på att komma in i ringen. Ett barn kom och klappade den "fina tiken" som högg flickstackaren. Utställaren blev förbannad - på ungen - och fortsatte sin konversation om att denna tik skulle bli avelstik efter utställningen... SUCK!
 
Sv: Ni med APBT

hunden kan ju varit orolig och stressad. de är ingen ursäkt att skälla ut ungen. den kunde ju inte veta. men de här med att ha "aggressiva" hundar i avel är inget konstigt alls. tråkigt men sant.
 
Sv: Ni med APBT

Skitsnack!!!
Även om du har rätt i att många småhundar är aggressivare än de flesta pitbulls så måste man se ett steg vidare, dvs vad som händer när hunden verkligen angriper o här är skillnaden himmelsvid.
Statistik finns från USA där det är helt klart att hundar av den här typen står för merparten av dödliga hundangrepp på människa.
PL
 
Sv: Ni med APBT

Tack för tipsen :)!

Dock är själva artikeln redan skriven och jag hoppas få använda någons privata bilder på deras hundar. Skicka gärna ett PM för mer info om detta och artikeln.
 
Sv: Ni med APBT

Jag hade också blivit förbannad om någon kom fram och klappade min hund utan att fråga om lov. Det som hände ansaes ju vara hundägarens fel, eftersom strikt hundägaransvar gäller.
 

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 672
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 501
Senast: Magiana
·
  • Låst
Tjatter "There once was a man who lived a life so strange, it had to be true. Only he could see what no one else can—the darkness inside... the...
56 57 58
Svar
1 159
· Visningar
36 565
Senast: Paddington
·
Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 406
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp