Ni med 02.or, mkh?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
S

__Stilett__

hur stora är era 2002, or nu?
vad är deras beräknande mkh (ungefär) som vuxen?
Ras, kön?

Sv: Ni med 02.or, mkh?

Min är nog 167 över manken, lite till över rumpan... Halvblodsvalack e San Quintero xx-Legat-Gulliver. Kastrerades i maj och har mest växt på bredden sen dess men ett par cm på höjden har det nog blivit. Tror han var 165 vid betessläpp. Uppfödaren har chansat på att han blir 172, börjar misstänka att det kanske blir mer....

Mina 2 stycken halvblodsston är 164 cm resp. 163 cm i mankhöjd. Nyss kollat för ca en vecka sedan. Tror att dessa damer kommer att hamna på ca 168 - 170 i mnkhöjd. Brukar stämma rätt så bra när jag gissar.

Helen

Ett sto jag brukar ta hand om lite är en paint/fullblod korsning, skäck.
Hon är runt 150 i mkh. Ingen aning hur stor hon blir, men hon växer väldigt sakta, tror inte hon blir större än 156 i mkh.

Ca 166 skulle jag tro.

Halvblod , sto, E. Carano DVH 521 UE. Landlord

Halvblodsto e:Cortez ue:Irco Mena, 1.66 och ganska jämn.

166 cm är ett populärt mått verkar det, så stor är även min 2-åring. Gissar att han blir runt eller drygt 170 cm (Hjääälp! Höjdrädd!!!).
Han är en hbl-valack. Har inte vuxit på 2-3 månader nu, mest bara breddat så jag hoppas att han inte blir så stor som jag misstänker...

I stallet finns två tvååringar, hblsto med mkt fbl är ca 156 blir förhoppningsvis 160 (om man tittar på släkten så borde hon blivit lite större 164-167, men hon blev moderslös som föl och det traumat kanske hämmar?), är lite hög bak. Nr två är en bruksnordsvensk valack, han är 157 fram och säkert 160 bak han verkar bli enorm, hoppas att han stannar vid 160, han kommer få svårt att hålla annars känns det som.

Hbl sto e. Last Liberty. Hon är nog ca 1.60 nu, kanske någon centimeter till. Skulle tro att hon blir ca 1.65. Hennes mamma växte ganska länge. Hon var 1.56 när hon var exakt två år gammal och slutade på 1.63.

__Stilett__ skrev:
hur stora är era 2002, or nu?
vad är deras beräknande mkh (ungefär) som vuxen?
Ras, kön?

min arab är ca 150 (kanske 151) i mkh, och ca 154-155 i baken skulle jag tro.

enligt första tattarmåttet skulle hon bli 158, enligt andra försöket 162. Så jag hoppas hon blir minst 155 och inte lägre.
Men vi får se :-)
Pappan är 160, mamman är 153-155. Morfar runt 160.

Min är ungefär 155, ganska mkt högre bak, hoppas han slutar på 160+ han är e: Just 4 You-Curacao xx, med ponnymamma!

hm runt 167 cm...och om du frågar mej - alldeles för stort!

Har ingen aning om hur stor hon blir....sto, halvblod e;As de Thurin-Anart.

Senast ändrad av en moderator:

Har en Welsh Cob hingst. Nu ca 153 cm, slutar väl runt 158 cm.

Har oxå en korsnings hingst ( ee. arabiskt fullblod eu. irländsk import u. varmblods travare ) Nu ca 153 cm, hoppas han slutar runt 160 cm..

Hbl Sto f-0205 171 cm och mycket överbyggd :o trodde att hon skulle bli knappt 170....

Hbl Hingst f-0207 167 cm och lång men ej överbygd ca 170 cm som färdigväxt.

Lill / Stall Nöbbeled

Oj, vad stora alla är! ;) Min lille pojke är Halvblod/Morgan och nu är han 154 cm, hoppas att han slutar på 160 (gärna lite till).

MVH / Fia

Herregud, :p va stora alla era -02:or är!!!

Mitt hbl.sto e. Cardento 933, u. sto som är 157 cm
är nu "bara" ca 156-157cm - hon kommer ju att bli en liten myra... ;) Arbetsmyra, får jag hoppas!! :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 971
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 558
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 695
Senast: YlvaG
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka