Ni hundägare!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 3 393
ja, det är väl kanske olika för olika hundar hur länge de växer, men min var 2 innan han var någorlunda färdigväxt. först vid 1 års ålder fick han promenader längre än 20 min (tidigare fick han många många korta + lek). en jämthund är väl också på samma storlek som en labbe? fast de kanske växer färdigt fortare?

Nej, för långsammare. Men en jämthund kräver enormt mycket motion. De börjar många gånger jaga så smått innan de är året. Nu har jämtarna inte så mycket problem med höftledsfel som många andra raser och det beror på att rasen mest finns i Norge, Sverige och Finland och att avelsarbetet har gett resultat. Nu är det inte så att han körs dödstrött varje gång vi är ute, men han måste ut för att styrka sig sakta men säkert för kommande arbete. En älghund arbetar i timmar över en mycket stor yta. Vi tränar också lydnad med honom något pass varje dag, men får han inte minst en promenadrunda varje dag, så välter han huset. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 303
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 562
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka