Ngn som testat Reynolds galopp/montésadel?

~Reflection~

Trådstartare
Är det någon som har eller har testat Reynoldsadeln som finns presenterad på hemsidan galoppshop.com?

Hur är den att rida i? Hur ligger den på hästen?
Hur är den i jämförelse med andra sadlar?

Visa gärna bilder på era exemplar! :D

Sv: Ngn som testat Reynolds galopp/montésadel?

Köpte min "begangnad" från Täby, tror den var använd nån vecka. Tror iaf att det är Reynold galoppsadel :angel: De ser likadana ut... De har lägre framvalv än hederliga Gibbsonsadlar. Jag upplever inte detta som något problem men endel tycker det är obehagligt att rida då :cool: Tycker att de ligger bra och att de ligger kvar på samma ställe efter ridturen som innan.

Jag skull rekomendera den men jag har hört att galoppshop.com har väldigt seg leverans...

Jag skulle inte beställa därifrån....
Har väntat 5 mån på mina grejor.... Tror inte jag kommer få några heller...

Hur är den annars i jämförelse med Gibson? Att döma av bilderna så ser det ut som att Gibsons är mer fast och hård och Reynolds är mer mjuk och böjlig...stämmer det?

Har du några bilder på din? Skulle gärna vilja se den framifrån, under och bakom :p:D

Visst, ska ta bilder ;) Är dock lite seg (eller säger hellre att jag har lite mycket att göra :angel:) men jag ska skynda mig... Borde hinna lägga ut de senast fredag :)

Visst, ska ta bilder ;) Är dock lite seg (eller säger hellre att jag har lite mycket att göra :angel:) men jag ska skynda mig... Borde hinna lägga ut de senast fredag :)

Och idag är det söndag... :cool::smirk:

Haha jag ska inte stressa dig fast jag vill så gärna se hur den ser ut ;):bump:

Ursäkta, tog bilderna, sen pajjade både datorn och kamran :crazy:
Men jag e så smart så jag har lagat datorn ;) nu är det bara kamran kvar:idea:

Ser ut som gibbson men lägre framvalv och mer bosser undertill.Superskön, jag rekomenderar :banana: En sak som jag inte vet hur mkt roll det spelar är att under till kan man skymta järnet, men jag tar bild på de med :)

Är de lättast att sen lägga ut bilder på pixbox?? :o

Här nu äntligen :banana:

Helbild: http://www.pixbox.se/pic_show_id17908854.html
Framvalv: http://www.pixbox.se/pic_show_id17908855.html
Undertill: http://www.pixbox.se/pic_show_id17908856.html
Här syns järnet: http://www.pixbox.se/pic_show_id17908857.html

Hoppas det funkar nu och att bilderna hjälper dig i ditt sadelval (och att detta är rätt sadel du menar :crazy:)

Ps. Ursäkta att de är lite stökig bakrund, vi tvättade stallet och alla grejor..) Ds.

Men håller du på mest med trav och vill ha den till det?? Detta är nämnligen galoppmodellen och inte montémodellen...

Senast ändrad av en moderator:

Ang. skillnad på monté å galoppsadeln läste jag nu att det inte är någon skillnad på själva sadeln men montémodellen har ringar fram och bak, det var jag som var lite sen... :angel:

Har du frågat samma sak inne på travforumet?? :idea: Isf. vad sa de där??

Är det halvbom på dessa sadlar?

Ja, min är de och jag är ganska säker på att de är en Reynolds :angel:

Tack för att du la in bilderna ;)

ja, men ingen har testat den på travsidan:D

Skillnaden mellan Gibson och Reynolds måste väl vara att Gibson sadlarna är mer uppbyggda vid knäna. Jag vet att vissa montéryttare har klagat på för mycket knästöd, att det liksom stör istället. Denna verkar lite mildare med just knästöden.

Jag tror jag beställer Reynolds! ;) Fast hoppas galoppshop inte drygar sig med leveransen isf...:crazy:

Du kan beställa direkt från Reynolds i Newmarket. Vet inte vad frakten blir men det går nog fortare än att beställa från Galoppshop...:devil:

http://www.grsaddlery.co.uk/products.php

Här är länken till deras sida, det är bara att ringa och prata med dom!

Lycka till!

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 536
Senast: Pyrran
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 951
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka