Ngn med erfarenhet av Free2run boots?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare mummlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 196
M

mummlan

Vet inte om detta inlägg ligger rätt men men..

Hittar ingenting när jag googlar, tycker modellen verkar lätt att sätta på hoven dock, men av måtttabellen att döma verkar de enbart passa på helt runda hovar.

Ngn som provat eller iaf sett dessa irl och vill ge en åsikt? :)

Sv: Ngn med erfarenhet av Free2run boots?

Jag har inte använt dem själv, men svarar ändå.

Tydligen så är det en Cavallo-boot i grunden men de riktade sig enbart till hovslagare när de kom ut på marknaden för några år sedan. Varför vet jag inte... Jag ser bara en enda återförsäljare i Sverige så jag skulle nog hellre välja Cavallo om det är den typen av boot du vill ha. Cavallo Sport passar bra på hovar som inte är runda.

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 918
Senast: caballus
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 119
Senast: Johanna1988
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 280
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka