S

SAS

Bokade precis en tid hos "tandläkaren" på en klinik en bit ifrån mig och nu sitter jag här och är jättenervös. :crazy:

Sitter just nu och funderar ut allt som skulle kunna hända, ex hästen, som just nu är jättelättlastad, får plötsligt för sig att han inte alls har lust att åka någonstans och blåvägrar så vi missar tiden. Eller så kanske han blir helt hispig när han kommer bort (trots att han alltid brukar vara jättelugn) så att det inte går att undersöka honom överhuvudtaget.

Det skulle ju också kunna vara så att han hittar en massa fel på häststackarn och skyller allt på min ridning.

Eller så kanske han åker fint dit men han kommer aldrig mer vilja åka transport efter den hemska upplevelse det ändå måste vara att undersöka tänderna.

Som ni hör så har jag lite livlig fantasi och blir ganska lätt nervös för saker, därför vore det kul att höra hur det egentligen går till vid en tandundersökning. Vad gör dom, vad har dom sagt till dig om din häst. Och framförallt har de fått några bestående men :angel:

:bow:
 
Sv: Nervös

Jag tror nog inte att du behöver vara nervös.
Min hästtandläkare raspade tänderna på min unghäst för första gången för bara ett par veckor sedan. Det gick hur bra som helst. Jag o en tjej till fick stå på varsin sida om hans huvud o hålla ner det bara medans tandläkaren raspade. Det tog inga tider alls, ca. 5 min bara, sen var det klart. Men jag hade turen att inte behöva åka iväg till tandläkaren, utan han kom till stallet. Sen använder han inte ställningar på hästarna, utan det är bara en annan grej som får hästen att gapa stort, den får hästägaren hålla i samtidigt som man håller i grimman. Tandläkaren sa inget speciellt, fråga bara hur han var o rida osv.
Han kommer inte få några men utav att få tänderna raspade, det är ju nånting som ska göras minst en gång om året, helst två ggr. Det är ju bra att hästarna får vänja sig vid "otäcka" saker oxå. Dom ska härdas.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 409
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 650
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 653
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp