Nej nu blir jag snart förbannad! *världens beslutångest*

et_flickan

Trådstartare
Jag tror fasiken inte det blir nån hingst till mitt sto snart för jag står här och bara snurrar mellan massa hingstar och jag vill ha allihopa av dessa hingstar på mitt sto, varför ska det vara så svårt!?!.

Har bestämt mig för en ren dressyrhingst, kan säga det på en gång inte Briar, varför det vet jag inte,men han är ingen hingst som faller mig i smaken. Hingsten är snygg men för mig ändå ganska trist.

Berättar ännu en gång om mitt sto.
Fullblodsto efter Richard of york, morfar är Saville Row. Mycket nerver, smart och självständig, tänker otroligt mycket, ibland så det går över styr, behöver en hingst med ett bra huvud och bra ridbarhet. Hennes skritt är stor, skrittar igenom hela kroppen, traven nja sådär, behöver en hingst med bra trav. Galoppen är bra, men behöver bli bättre. Hoppar bra, tänker mycket själv och tycker det är kul.
Bild
DSCF0297.jpg

DSCF8236.jpg

DSCF8252.jpg

http://i23.photobucket.com/albums/b367/Et_flickan/DSCF6270.jpg
Slänger in även en hoppbild!
DSCF4564.jpg

Sv: Nej nu blir jag snart förbannad! *världens beslutångest*

Förstår hur svårt det är...har ändrat mig massor av ggr själv.
Likadant varje år.
Men det är också det som är lite av charmen.

Jag rekommenderar fortfarande något med Florestanblod.
Florestan är känd för att lämna hög ridbarhet o temperament.
Dessutom är de ofta dubbeltalanger.
Det finns många hingstar att välja bland i Sverige med Florestan blod.... säkert någon som passar.
Lycka till

Hej!
Friendship! Kolla på www.york.dk

Sett jättefina avkommor efter honom och han själv är mycket cool i temperamentet!

Lycka till med ditt hingstval!

Har kollat på just hingstar efter honom, väldigt trevliga.

Otroligt svårt är det och eftersom jag inte visste förut om jag ville tävla dressyr eller hoppning så är det ännu svårare men om jag då tar en dressyrhingst så kanske jag kan få en trevlig allroundhäst eftersom mitt sto kan hoppa. Sen gäller det ju bara att hitta en hingst också :angel:, suck!

Rambo är en snygg hingst som typar sina avkommor mycket, och de jag har träffat är snygga och rör sig bra. Den egentliga enda nackdelen med honom kan vara är att hans avkommor enligt ryktet ofta får mycket innanför pannbenet. Det beror ju på om man tycker om det eller ej, och om du tycker det är störande att ditt sto har egna idéer ibland. Har dock aldrig sett en avkomma till honom med fullblodsmor.
Nu minns jag inte hur stort ditt sto är, men en annan hingst som bör användas medan möjlighet finns är Don Primero. Han har en avkomma med fullblodsmorfar (ev fullblodsmor) som kommer att gå bruks i vår (Daytona), på bild ser han mycket trevlig ut. Minuset med honom är storleken och han är lite lågställd, men enligt ryktet ger han fina avkommor.

Kolla in på www.svenskahalvblodshingstar.se där finns de flesta godkända hingstarna med på bild o beskrivet, kom med några bud, så kan vi diskutera. Det finns folk här som vet mer än jag, och som träffat betydligt många fler hästar än mig sista åren (har medvetet hållit mig lite borta)
Har du inga krav om prisklass så finns det ju massor att välja mellan ;)
Ulrika

Mycket egna ideer har hon för sig. Hon är som sagt mycket självständig, ibland negativt men ibland bra, men blire för mycket tankar går hon i taket, det blir för mycket :p.

Tittade lite på Playtime, han är ioförsig ganska ny elr? men han var fin.

Silvano? Läste dock att han hade veka kotor bak och parallellförskjuten, är lite rädd för det, vill ha en hingst med så bra ben som möjligt.

Biggles kanske, tycker han är finare än Briar.

Rosevelt, mycket fin hingst, ska inte han gå bruksprov igen?

Silvano ska väl inte vara verkasam i Sverige i år?

Lambourghini ska lämna trevliga föl, både exteriört och mentalt. Jag tycker han har trevlig stam dessutom :).
Ulrika

Har kollat mycket på lamborghini, tycker han är fin.
Dock är jag kräsen och skulle vilja ha en hingst med mer gång.

Tror jag är för kräsen :angel:

Jag kan inte mkt om dressyrstammade hingstar, men vad jag kan se utifrån bilderna på ditt fina sto, så behöver du ett starkt framparti och rejäla "LINJER" på den hingsten du ska välja.

Och jag som kan så mycket om avel :angel: Inte. Kan du visa en hingst som har bra framparti och rejäla linjer så jag vet vad jag ska leta efter? :)

Men jag måste säga att jag är helt såld på Camaro M. Tror ni han skulle passa mitt sto?

Varför en dressyrhingst på ett sto som har en morfar som lämnat många mkt bra hopphästar??

Dvs Saville Row

Därför att jag vill inte hoppa, har inget hoppintresse kvar. Vill ju själv använda avkomman och avla vidare på denna om det blir ett sto. Och oftast, nu ska jag inte säga alltid har hophingstar dålig trav så därför väljer jag en ren dressyrhingst eller en hingst som CamaroM som är lite både och, eller har jag fel?

Nej Silvano är inte verksam i Sverige i år. :(

Varför satsar du inte på Camaro M? Där har du ju trav så det heter duga, och en riktigt snygg hingst. :love:
Han lämnar ju också väldigt fina avkommor som är jämna i tempramentet. Vad jag har hört och sett iaf.
Hör lite med ägarna, han är ju en riktig läckerbit!
Annars rubenstein-blod? rekomenderas varmt!:love:

Lycka till, jag vet hur svårt det är!

/ Bums

Därför att jag vill inte hoppa, har inget hoppintresse kvar. Vill ju själv använda avkomman och avla vidare på denna om det blir ett sto. Och oftast, nu ska jag inte säga alltid har hophingstar dålig trav så därför väljer jag en ren dressyrhingst eller en hingst som CamaroM som är lite både och, eller har jag fel?

Problemet är väl att just SR lämnat många hopphästar men tyvärr inte så mkt gång. Oftast lite lågt ansatta halsar.

Risken blir att du kanske får en avkomma med dessa egenskaper istället för en jättefin hopphäst ;)

Tror att man skall titta mkt på mödernet när man avlar och i mina ögon så är ditt sto mest lämoat för hoppavel.

Men om du tar en multitalang så chansen att få en bra avkomma betydligt bättre än om du väljer en ren dressyrhingst.

Camaro M är helt ok :)

Haha sitter här och velar. Han är ju en riktig snygging Camaro, var såld på honom redan från början, vet inte varför jag inte bestämt mig men man hittar hela tiden en ny hingst som man tittar på en kan man inte bestämma sig och ja :p

Sen är det ju så att jag har ingen aning om alls hur man gör när man ska betäcka sitt sto. Så jag är nervös för att det inte ska bli nåt. Vill inte skicka henne för långt heller, risken är att hon inte blir dräcktig övh eftersom hon inte klarar att resa, blir stressad. Gaaah, sitter här och stressar upp mig själv igen.

Liknande trådar

Avel Efter mycket om och men så har vi kommit överens om att vårat fullblodsto ska betäckas i sommar. Hon är efter Richard och york, morfar... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 889
Avel Hejsan! Är ute i sista sekund och letar hingst till mitt och en väns ston. Behöver förslag på hopphingstar med bra steg alt...
Svar
11
· Visningar
1 573
Senast: Vivianne35
·
Avel Ja snart drar avelssäsongen igång igen och jag behöver lite input till hingstval av detta sto ifall inte vårt förstahandsval blir... 2
Svar
31
· Visningar
5 632
Senast: ann80
·
Avel Jag behöver en plan B till mitt sto, vilket då innebär att välja en hingst. Hon är e.Bonaparte- Carriär - Abbé, ganska långlinjerad... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 750
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Skänkla mer?