Neeeeeeeeej!!!!!

Förresten, måste kolla....

Något särskilt med maten att tänka på? Hur vill du bo? Har gästrum bredvid mig, annars finns ju även lillstugan;) Lite stökigt där, men fullt beboeligt!

Ska bli KUL att träffa dig :)

Jag tar bort pappa från Facebook snart. Fy fan. (Han har ändå blockat resten av släkten/mammas närmaste så...)

Du kan prova att "dölja" hans inlägg, så ser du inget han postar, men behöver inte ta bort honom helt! Det kan kännas lättare om du någon dag vill ha fb-kontakt med honom igen.

Ah...ja, jag måste göra något!
Ska bli skönt att få komma iväg för nu är "bollen i rullning" här...tackade just nej till en middag jag var bjuden på, det visade sig att hom skulle komma med dit, så då sa jag "då får jag tyvärr stå över, jag är inte redo för att träffa henne".
Den jag pratade med skulle prata med pappa...hoppas det inte blir en massa tjafs bara :(

Ska bli skönt att få komma iväg för nu är "bollen i rullning" här...tackade just nej till en middag jag var bjuden på, det visade sig att hom skulle komma med dit, så då sa jag "då får jag tyvärr stå över, jag är inte redo för att träffa henne".
Den jag pratade med skulle prata med pappa...hoppas det inte blir en massa tjafs bara :(
Om det blir tjafs så är det ju inte ditt fel! Du har ju bara utgått från DINA känslor och sagt som det är, att du inte är redo att träffa henne.

Är så ledsen över din pappas sätt att sköta det hela, lite hänsyn för sina barn bör man ju kunna visa. Stor cyberkram, i morgon får du en irl:love:

Fy vad ledsen jag blir för din skull whwycd :( Förstår han inte att det är illa nog som det är med sorgen efter din mamma och att sorgen är jobbig nog att hantera utan att han ska späda på alla jobbiga känslor genom att göra som han gör? Varför kan han inte låta er få tid att sörja innan han presenterar någon ny? Det är alltid tufft (kan jag tänka mig) när ens förälder träffar en ny men är det ändå en rimlig tid efter dödsfallet så kan man rent intellektuellt ändå förstå att föräldern måste få gå vidare. Så är det ju verkligen inte i det här fallet. Han kan ju omöjligt ha sörjt färdigt själv på så kort tid.

Jag skulle så gärna velat prata med honom och fråga hur han egentligen tänker. Vågar han inte sörja kanske? Varför håller han inte en tät kontakt med dig så att ni kan stötta varandra? Du behöver ju din pappa.
Hur blev det, skrev du något brev till honom? Om du inte har gjort det så kanske det är dags att göra det nu? Förklara hur du känner och att du faktiskt inte vill förlora honom också.

Jag tänker tvärtom att jag hoppas att det blir tjafs så att din pappa en gång för alla får klart för sig att man inte kan bete sig som han gör. Det är hans förbannade skyldighet att ta hänsyn till sina barn. Om det hade varit så att de bara hade gått isär så hade det inte heller varit okej att bete sig som han gör. Nu är hon död och då är det så många gånger värre.

Tur i vilket fall att du fick veta att hon skulle komma dit så att du inte kom dit ovetandes. Det hade ju varit så hemskt!

Massor med :love:kramar

Både jag och kusinen har fått nog, och nu har pappa förstått det också, så han ringde och vi pratade lite. Känns skönt, jag sa att jag hoppas att han respekterar att jag inte vill träffa henne (det förstod han) men att jag inte vill tappa kontakten med honom och att jag självklart vill att han ska må bra och ta hand om sig...

Men det var då själva attan vad svårt det är att packa! Det ryms ju INGENTING i kabinväskan...hur mycket ombyte o.s.v. kan man behöva? Kanske räcker med regnkläder en svensk sommar förvisso... :D

Haha jag drar STORA storlekar...glad att jag kan ha (roooosa) arbetsbyxorna i alla fall ;) (jag räknar ju med att få jobba en del, och så ska de hålla för festival. Haha :D )

Trosor, t-shirt och strumpor, nån mer än antalet övernattningar om du duschar varje dag och vill byta rent varje dag.
Tjocktröjor, två (tre om du vill ha en riktig fintröja också).
Byxor, två.

Res i det som tar mest plats så slipper du packa det. :)

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 150
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 895
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V