Nedsatt syn och morrhåren.

Kaluna

Trådstartare
Hej! En liten fundering såhär på kvällen.. Det finns ju några raser där pälsen på nosen klipps bort. När denna klipps är det ju smärre omöjligt att spara hundens morrhår.. (ex, pudel ccd..) om en sådan typ av hund har/får nedsatt syn, bör man låta nosen vara för morrhårens skull? Hur mkt kan morrhåren hjälpa i sådant läge? Eller spelar inte det någon roll?? Berätta gärna tankar kring detta o länka gärna fakta om det finns :)?

Sv: Nedsatt syn och morrhåren.

Vår mer än halvblinda pudel letade möss på kvällarna utan morrhår.

Däremot vår hund som blev helt blind gick in i allt. Även när morrhåren var utvuxna en bit.

Sv: Nedsatt syn och morrhåren.

Men skulle en hund som är van att vara utan kunna lära sig att använda sig av morrhhåren?!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 238
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Blir verkligen knäpp..har suttit senaste veckan och spånat på en ras som skulle kunna vara perfekt för oss här hemma..Men det är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 183
Senast: Lady_A
·
A
Hästvård Intressant det här med täcken.. Måste man täcka hästen? Varför täcker man sin häst? Jag har många gånger diskuterat det här med...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 588
Senast: nimbo4ever
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 532
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?