Nedräkning till Jul 2013!

Sv: Nedräkning till Jul 2013!

Kl

När får man egentligen börja pynta? Alltså, smågrejer som julgardiner och stjärnor. Inte måste man väl vänta till på söndag, väl? :)

Åh, jag ska jobba på jul så jag tänker maximera inför-myset.

Jag börjar under veckan och tar lite då och då när ork finns :).

Jag öppnade förpackningen med mina nya fina köksgardiner och upptäckte att det fattades 15 cm i bredd på den ena för att den skulle passa :(
Så nu får jag köpa nya gardiner igen till köket...

Hurra, för igår satte jag upp mina adventsljusstakar och nu lyssnar jag på min julspellista på Spotify. :love:

Funderar på att baka lite idag, köpte saffran igår. Men eftersom jag knappt har frys så är det kanske lite tidigt än...

Du kan baka saffranskringlor! Små, hårda med pärlsocker på. Urmumsiga! :d

Här åker nog pynt och beljusning upp idag eller imorgon. Men vi har inget till kökfönstret i år eftersom sambon inte alls gillar min röda, fina pappersstjärna :( Jag är lite sugen på två ljusklot där istället, får se vad det blir :)

Nu måste väl ganska många ha pyntat inför idag? :)

Jag har satt en kuddtomte i soffan. :D

Julpyntantandet är klart. Det blir himla lite i år för tapetseraren kommer veckan innan jul. Jag hoppas han är klar så vi kan göra massa juligt helgen innan :D Liite tur kan man väl ha ;) Rullrån och struvar är bakade och julklappar är klara :D nu ska det bara bakas ännu mer. Såå kul. Tänkte göra en tårta närmare jul med pepparkaksmousse och lingonmousse och dekorera och bjuda in lite vänner på fika, deet ser jag fram emot :)

Härligt! :D

Idag är det 22 dagar kvar till Julafton 2013. :banana:

Kl

Julkalendern är ju över förväntan!

Men jag har ingen chokladkalender :-( inte sett någon fin :-(

/ Tillhör de som älskar kalenderchokladen

Jag gillar också årets julkalender! Men jag har lyckats missa igår och idag. :mad:

Chokladkalendrar är underskattade. Man måste ha! :D

SVT play! :D

Imorrn är dottern på dagis och sambon åker till London med jobbet, dvs tom lägenhet, dvs Ninnurur ska storstäda! :D

KL

Tips! Om ni vill ha lite julsmak på bryggkaffet men inte pallar köpa julkaffe: I med en liten tesked krossad kardemumma i kaffepulvret! Blir supergott och juligt. :)

Jag brukar aldrig längta till julen men i år så kommer min engelsman hit och firar med mig. :love: Så i år ser jag helt klart fram emot julen.

Idag är det andra advent. Och 16 dagar kvar till Julafton! :)

Andra advent är avklarad och med den flyttade min första snögubbe in... :D
Han kommer att följas av några om dagen fram till fjärde advent och dessutom kommer tomtarna tassandes in... vi får se hur många det bli i år :angel:

Bakar chocolate chip cookies med jultouch idag = apelsinskal i degen och lite russin som sällskap till choklad och cashewnötter.

:d

Tänkte göra lussekatter också men jag orkar inte elda så det är lite för kallt inne för att degen ska jäsa.

Blev kakorna juliga?

KL. Suck, är en inbiten julfantast i normala fall, men detta år har inte de rätta känslorna infunnit sig. Och nu får jag dåligt samvete för att jag inte tar vara på årets bästa månad på så mycket som jag önskar! Blir redan nu ledsen över att den snart är slut :( haha (Ja, jag lovar, jag är vuxen)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 224
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar