Nedräkning till Jul 2013!

Lupin

Trådstartare
Jag vet, jag brukar starta nedräkningen betydligt tidigare. Har glömt bort det helt enkelt...förlåt. :o

Idag är det den 25/11, så igår var det exakt en månad kvar till Julafton 2013! :banana:

På söndag är det första advent. :)

Sv: Nedräkning till Jul 2013!

Jag har funderat på var tråden var ;)

Har ni några planer för första advent? Själv ska jag hjälpa en annan bukefalist att flytta ;)

Jag har funderat på var tråden var ;)

Har ni några planer för första advent? Själv ska jag hjälpa en annan bukefalist att flytta ;)

Jag kommer sitta och äta hotellfrukost med min bästa vän på första advent! Vi ska på Globen horseshow på lördagen och sover över på hotell till söndag :)

Haha! Ahh :D

Lämnar min kära make hemma med mina två hästar, vår hund och vår lilla dotter på 1,5 år ;) Kan bli en spännande morgon för honom när hästarna ska ut dottern måste följa med haha :)

Åhh!!! Snart är det legalt att julpynta!! Jag har fuskat lite och gått på julinspirationsföreläsning och gjort kransar till dörrarna och lite sånt. Men snart... Kabang!!!!

Jag firar in första advent ordentligt med det årliga julbordet med familjen :) Har börjat tjuvstarta med julpyntet, stjärnor och adventsljusstakar är uppe i fönstren :)

Jag satte upp första fönsterstjärnan igår, i köket. Kan inte vänta till helgen, så jag lär börja pynta så smått under veckan. :D

Har fullt upp med plugget, är i slutet av utbildningen till tandsköterska och är ute på praktik just nu. Glömde helt enkelt bort att det snart är jul. :p

Och på söndag, när det är första advent, är det dessutom julskyltning i stan. Så jag ska in med barnen och gå runt och mysa. :)

Jag ska i helgen flytta mina hästar. Det är alltså ett rätt stort projekt med tanke på att de är tre stycken och jag har sjukt mycket grejer :o
Hoppas på att få hjälp av minst en person :D (Särskilt med tanke på att jag har dottern till på söndag och hon är trots allt inte till så himla mycket hjälp, även om hon tror det :p )

Ujuj! Hoppas du får barnvakt! Flytta hästar är ett projekt i sig och man behöver inte ha en liten medhjälpare då :D Jag ska ha min medhjälpare med ut på fredag och planerar redan för hur det ska bli. Tack och lov så har vi ridhus nu så hästen kan få röra på sig lite med trots sällskapet ;)

Dottern själv är åtminstone övertygad om att hon är hjälpsam. Hon är ju i stallet 1-3 gånger per varannan vecka och sopar golv, fyller höpåsar, bär foderhinkar och borstar hästar. (Veckan då hon är hos sin pappa är det ju inget stallande.)
I söndags var hon med i stallet och under tiden jag mockar så går hon omkring och sopar lite. Då kommer en av de andra tjejerna i stallet in med sin ponny och vips så är Mathilde där och frågar om hon får borsta. Visst får hon det så hon borstar väääldigt noga på ena bogen, med fjorton olika borstar. Sen när ponnyn är avsadlad och klar så bestämmer unga fröken att hon minsann ska gå ut med honom till hagen. Den stackars hästägaren får därför trycka in sig mellan barn och ponny och sen går de tre i sakta mak ut till hagen. Mathilde hela tiden fullständigt övertygad om att det är hon som har stenkoll på ponnyn :rofl:

Haha, det låter som Alice det! Tur att vi fostrar nya hästtjejer ;) Min vänjer sig ju däremot med hästar modell större. Vi har bara tre ponnysar i stallet. Men hon hanterar Wille så glatt och har stenkoll på de andra hästarna :D

Jag ska nog försöka påbörja lite gardinbyten i dag, i går bakade jag saffranslängder.

De ska indoktrineras i tid :D
Vi har ju större hästar i stallet, den största är runt 1,80 m hög och väger typ 800 kg, men mina tre egna är ju ponnyer. Den minsta är dock en 3-årig hingst så den får hon inte hantera hur som helst. De två stona däremot, särskilt 21-åringen, kan hon hantera mer eller mindre själv.
Visst är det kul när de små barnen kan rabbla hästnamn på löpande band. Det är det rätt många vuxna "anhängare" (typ pojkvänner och föräldrar) som inte kan :p

Och så gott med saffransbröd! Jag övar mönster med trolldeg så gott som dagligen :D

LC - helt klart ska det börjas i tid! :D Min är ju 174 cm hög men Alice rider glatt på honom. Och han är nog snällast av hästarna i stallet för henne att hålla på med. B-ponnyn är lite väl ponnymärrig ibland :angel:
I år funderar jag på om dottern ska få följa med på traditionen med julaftonsmorgon i stallet, men det beror på om jag får nåt annat sällskap för uteritt eller inte. :)

Yay snart börjar julkalendern :D
Ser verkligen fram emot den i år.

Tänkte städa nu i veckan och börja pynta lite :)
Första advent vet jag inte hur/om det kommer firas än

Ja årets julkalender verkar toppen! Måste nog köpa en kalender också så att vi kan vara med på lucköppning :)

Kl

När får man egentligen börja pynta? Alltså, smågrejer som julgardiner och stjärnor. Inte måste man väl vänta till på söndag, väl? :)

Åh, jag ska jobba på jul så jag tänker maximera inför-myset.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 126
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 224
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka