S
solen
Jag har en häst som för ett par år sedan blödde näsblod vid flertal tillfällen. Blev då kollad på klinik ungefär lika många gånger. Men dom kunde aldrig hitta något fel på honom.
Fick bara förklarat "kan vara så med vissa hästar".
Nu idag efter ridtur hade han blött näsblod igen, har då ej gjort det på något år som sagt. Jag blir ju orolig. Vad kan det bero på egentligen och finns det något man kan göra/ge för att stoppa/lindra?
Han blöder inte mkt. Kommer några droppar och sedan är det bra.
Är vid olika tillfällen, ibland i hagen, ibland efter ridtur och ibland inne. Så det går inte att accociera till någon speciell situation heller.
Någon som varit med om likande? Eller någon som har råd eller tips?
Känns meningslöst att åka in på kliniken igen. Är det dom som är okunniga eller kan det vara såhär?
Fick bara förklarat "kan vara så med vissa hästar".
Nu idag efter ridtur hade han blött näsblod igen, har då ej gjort det på något år som sagt. Jag blir ju orolig. Vad kan det bero på egentligen och finns det något man kan göra/ge för att stoppa/lindra?
Han blöder inte mkt. Kommer några droppar och sedan är det bra.
Är vid olika tillfällen, ibland i hagen, ibland efter ridtur och ibland inne. Så det går inte att accociera till någon speciell situation heller.
Någon som varit med om likande? Eller någon som har råd eller tips?
Känns meningslöst att åka in på kliniken igen. Är det dom som är okunniga eller kan det vara såhär?