En rad anledningar till att dressyrryttare stryker sig från tävlingar för att det finns islandshästar som tävlar på samma tävlingsplats på banan bredvid? Jag ifrågasätter inte det, men skulle vara jätteintresserad av att veta vilka anledningar det i så fall kan vara? Jag är ju ganska insyltad i världen kring islandshästtävlingar och det vore superbra att få veta vad vår sida kan göra för bättre samexistens med andra grenar!Jag kan nog komma på en hel rad anledningar som inte handlar om rädda ryttare.
(sen ska väl sägas också att jag har varit på islandshästtävling på GHP samtidigt som det förekommit andra aktiviteter - galopp på galoppbanan, övningskörning med motorcykel på parkeringen och något märkligt lopp där folk såg ut som om de både sprungit genom lera och blivit sprayade med färg, och jag måste ju säga att alla de aktiviteterna i någon mån var störande, så på det viset kan jag förstå att man stryker sig enbart pga att det pågår en annan aktivitet oavett vilken där man ska tävla)