Okej, lite funderingar från mig.
hemligs röst är onekligen skum, men å andra sidan är hon ny precis som jag (och säkert lika förvirrad som jag), så hon kan nog lika gärna vara god som ont. Jag känner inte att det finns tillräckligt att gå på där för att jag ska vilja lägga en andraröst där.
Att Q enbart skrev om lynchning och inte käk angående spionen tror jag inte det behöver betyda någonting egentligen. Jag tycker scenariot att lyan skulle kunna undvika lynchning av spionen, sedan käka denne och ändå få spioninfo verkar väldigt långsökt (vilket också visade sig stämma), men det är klart att Q som är en erfaren spelare skulle kunna vara i lyan och fundera i de banorna. Det känns dock som hon lika gärna kan vara god och fundera mer på lynchning än käk eftersom det är lynchningen man bidrar till som god. Även om nu Q brukar vara noggrann så är det nog enkelt att "missa" en sån sak.
Slutsats: Jag har inga direkta misstankar mot Q.
Först att reagera på Qs inlägg var cirkus, hon backade dock senare då hon ansåg att Q förklarat sig bra. LenaH angav också att hon tänkt i samma banor men gjorde ingen större grej av det. Varken LenaH eller cirkus känner jag mig särskilt misstänksam mot av den anledningen att de inte hakat upp sig så mycket.
Habina däremot hakar också på och tycker att Q "verkar tänka som en ulv kring spionen", utan att utveckla det vidare. Detta är jag lite fundersam över, jag tycker det känns som hon gör det lite lätt för sig genom att haka på tidigare misstankar med minimal förklaring. Det är kanske inte jättemycket att gå på, men det är vad jag kommit på hittills i alla fall. Sen röstar hon i och för sig inte på Q, och det är nog positivt? Känner mig allmänt förvirrad
Ok, då är det bara bsf som känns skum kring det. Du känns skum för du verkar tänka som en ulv kring spionen...