när rider man in en shettis?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare exitingflame
  • Startdatum Startdatum
E

exitingflame

Jag undrar vilken ålder en shettis bör vara i vid inridning, jag har hört att man inte kan rida in dom förrän vid 4-5 års ålder, stämmer det?
Shettisen i fråga är korsn. shettis/minishettis och är i nuläget 2 år och 86cm hög

Beror ju på vad man menar med inridning och på ponnyn själv. Bara sadeln kan dom ju vänja sig vid mycket tidigare, den väger ju inte mycket. Sen beror det på hur välutvecklad/musklad ponnyn är men 4 år är nog ganska lagom. Min treåring (shetland) ska få "träffa" ryttare för första gången i höst efter betet... :crazy:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 924
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 453
Senast: Sel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar