Det är ju klart att man förändras på sjutton år.Ibland får jag väl sådana tankar att jag kanske förändrats under våra 17 år tillsammans o allt de som jag uppskattade då uppskattar jag inte lika mkt nu.
Min rädsla är dock att jag har blivit "hemmablind" o inte längre ser hur bra han faktiskt ändå är för mig. Att han får mig många ggr att tänka ett varv till innan jag gör något projekt. Men å andra sidan står jag ibland längre än nödvändigt för att ta nästa steg.
Han är ju en av dom snällaste o finaste personer jag vet. Fast liiiite spontanitet o driv hade jag kanske önskat......
Lite beror det väl på när man träffades. Jag träffade min sambo när jag var 30+
Jag förändrade mig nog mer mellan 20-30 än vad jag har gjort nu.
Men jag kan absolut säga att han har berikat mig som person och haft bra inflytande på mig.
Jag funderar också på såna saker som att man blir hemmablind och glömmer bort dom goda sidorna, och visst så är det ju. För mig kan det nog stämma också.
Men jag vet också när vi har dom där bra stunderna, det var dom som gjorde att jag valde honom. Dom stunderna är tyvärr så få nu så att det räcker inte. Inte för mig i alla fall.
Jag tror i alla fall att man kommer fram till hur och vad man vill göra någon gång.
För mig var det efter en stor förändring i mitt liv och efter det insåg jag att jag inte mår bra i en relation med honom.
Han är en fantastisk person.
Han är en bra pappa till våra barn.
Och han är en usel partner för mig och jag för honom.
Det känns inget vidare att behöva separera men jag tror det blir bäst för oss båda och kanske för barnen också även om jag har väldigt svårt att tro det just nu.