norrsol
Trådstartare
Tanken är att han ska flytta hit. Men tyvärr har han inte hittat/fått något jobb här än.@norrsol - om det här med hans personlighet är det enda som stör dig i erat förhållande och allt annat är bra, så tycker jag inte det låter så farligt. Man får ändå räkna med att alla människor har något man förr eller senare börjar störa sig på. Men så klart, om du känner att du inte orkar leva med hans personlighet längre så är det ju upp till dig.
Jag blir dock fundersam över detta med att du flyttat 40 mil undan honom - är det tänkt att vara en permanent lösning, eller bara tillfälligt? För om det är permanent så låter det lite som att ingen av er sätter er relation som det viktigaste i livet just nu..? (Du behöver givetvis inte svara på det om du inte vill, bara en tanke som slog mig när jag läste dina svar i tråden.)
Det är ju hans personlighet o de var ju visserligen den jag föll för. Jag tror delvis att jag med åldern börjat se att livet inte är oändligt o att livsfilosofiska frågor/drömmar och planeringar måste till ibland om man vill leva det liv man önskar. Man är liksom sin egen lyckas smed.
Men han är ju som sagt jordnära så det ska som vara så realistiskt de man drömmer om. För mig måste inte en dröm vara det, då finns det i min tankevärld fritt spelrum o möjlighet att gå utanför ramarna.
Risken som jag ser det är i värsta fall att man söker bekräftelse på annat håll (läs otrohet) och dit vill jag aldrig komma. Det är absolut värsta tänkbara slut. Enbart för att man inte når fram till varandra.
Men visst ett långt äktenskap bygger delvis på tolerans mot olika tänk/personlighet.