När ni tar emot en ny häst...

Fossing

Trådstartare
...hur gör ni då? Vad är det första ni gör med hästen, hur bedömer ni dess användningsområde/utbildningstillstånd, vad ni tänker på när det gäller smittorisker osv. Jag tänker på er som jobbar med hästar proffessionellt, försäljningsstall, ridskola etc.

Sitter och skriver på en inlämningsuppgift där jag ska förklara vad man kan göra när en ny häst kommer in i verksamheten. Jag vet vad vi gör på min ridskola, men det hade varit kul att se vad andra verksamheter och/eller ridskolor i andra länder gör.

:bow:

Sv: När ni tar emot en ny häst...

Jag brukar försöka ha den avskiljt i 2 veckor för o se om den har några sjukdomar eller om den har nåt beteende som man bör ta hänsyn till. Sen när den ska introduceras till flocken brukar jag först släppa in typ 2 snälla hästar till den så den känner nån i flocken o har nån form av trygghet innan jag släpper ihop alla.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 849
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 394
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel