Ninnurur
Trådstartare
Hans familj ska också få en tydligenDet kanske är ett sätt för dem att bearbeta SIN sorg efter en fin vän? Det kan man ju acceptera och förstå egentligen, men likväl borde de förstå att DIN sorg inte är deras, vilket DE borde acceptera och förstå. Att du vill sörja på ditt sätt (sorgen kommer ju alltid att finnas där, men i olika skepnader) men faktiskt vill komma vidare i ditt liv.
Det måste de ju acceptera. Det känns mer som något man i så fall ger till en familjemedlem än en fd. partner.
Så ja, ställ undan den och ge den till dottern OM hon nu skulle vilja ha den framöver.
Eller hör med hans släkt om de skulle vara intresserade, de borde förstå och ha mer glädje av den.
Jag har fått många bilder på mamma sedan hon gick bort, några har jag ramat in och satt upp på byrån bland minnessaker, men det är ju bara jag som bestämmer vad jag vill ha framme efter henne.
Och en förstorad bild som jag själv inte valt hade ärligt talat inte hamnat där.
Det skulle kännas som att andras sorg gör "intrång" i min.
Jag hade förklarat läget då och sagt att den/de som gav den till mig fantastiskt skulle ha mer "glädje" av den, att den för mig vore överflödig.
Jag hoppas att det här blev någorlunda begripligt så att du förstår vad jag menar, på ett ungefär i alla fall.
Jag förstår ju att det är deras sätt att bearbeta, men jag kan inte låta bli att tycka att det är enormt taktlöst och fel. Som jag sa, jag har min sorg, pracka inte på mig andras också!