Vet inte riktigt vart du vill komma,men,som det låter allmänt så ska man inte skaffa hund om man inte vet att man kommer ha tillgång till hundpassning dagtid under de närmaste 15 åren.
Far-morföräldrar skall hålla sig friska och krya och de får absolut inte flytta på sig från ursprungsplatsen eller ännu värre de får inte gå bort. Och man skall absolut inte separera hur dåligt det än är och är man då ensamstående förälder och råkar ha hund,ja då är det tydligen helkört..*suckar* Obs,jag är bitvis väldigt ironisk..
Näe,hur lyckas ni planera 15 år framåt?
Jag repeterar igen,mina hundar är 8 och 13 år,de har "gjort sitt".Den ena är blind på ena ögat och har ledsyn på det andra,men så länge hon är pigg och glad,så får hon hänga med(den yngre JRT'n) och terven är 13 år och börjar höra dåligt.
JRT'n är aldrig tävlad med,men tränad,går lös,kan sitt,ligg,hit,stanna kvar osv..Normala moment.
Terven är tränad elitlydnad,tävlad inoff. lydn.kl.III officiellt kl.II och utställd (3 cert och 1 cacib) och korad på 237 p. Så nog är hon tränad och aktiverad en gång i tiden.Träning sker dagligen i stallet.Stanna kvar,ligg,hit,vänta osv..Sånt tränas i vardagen i olika situationer.Hon är som jag skrev nyss,13 år och lever på övertid sen många år tillbaka.(Hon har en sjuklig böjelse för råttgift
)
Så vart vill du komma,att du är en bättre hundägare än jag,eller vad?
Jag förstår inte ditt inlägg..
(Och om man inte blir trött av motion,kanske ska jag anmäla mig till Stockholm maraton?? Klart man blir trött,men på olika sätt)