När livet inte blir som man har tänkt sig…

ufot

Trådstartare
Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef. Jag har den familj jag alltid längtat efter (hunden och katten, i mitt hus kommer det bara in varelser med fyra ben och svans).

Men, jag har tappat glöden. Jag känner inget engagemang för arbetet. Jag längtar efter ett nytt arbete.

Jag är utbildad inom ett bristyrke och kan få nytt jobb i stort sett i hela Sverige.

Jag köpte mitt lilla hus i förhoppning om att det var pga vantrivsel i lägenheten som gjorde att jag inte trivdes på jobbet.

Nu sitter jag med ett hus jag älskar, men som jag inte har råd att sälja (eller snarare har jag inte råd att köpa nytt då jag haft många extrautgifter med huset, bland annat borrat ny brunn, som gör att jag i nuläget inte får tillbaka allt jag lagt på huset).

Samtidigt vill jag inte jobba kvar. Jag behöver en nystart. Problemet är att jag inte vet var.

Det finns tjänster i fjällvärlden jag funderar på att söka. Likaså i Norrland. Jag vill inte bo i en storstad. Jag vill bo nära naturen, långt bort från alla köpcentrum.

Så, ska jag söka ny tjänst, sälja mitt hus och (troligen) tvingas bo i en tråkig lägenhet ett tag?

Jag jobbar inom ett välbetalt yrke vilket gör att jag inom ett eller max två år bör ha sparat ihop till en kontantinsats till ett hus på omkring 1 miljon, vilket jag räknar mer bör finnas att köpa i de områdena jag vill bo.

Eftersom det verkar som att tag bestämt mig för att söka ny tjänst, var skulle ni råda mig att söka mig till rent geografiskt?

Krav:
Naturnära
Gärna fjäll
Landsbyggd
Inte söder om Småland (absolut inte Skåne eller Blekinge)
Gärna ett område där husen är i rimlig prisklass.
Gärna mitt ute i ingenstans med grannen minst en kilometer bort.


Härjedalen har jag tittat lite på. Finns tjänster som jag är intresserad av. Enligt hemnet finns det hus i en prisklass jag inom rimlig tid har råd att betala.