När kommer de nya dressyrprogrammen?

Sv: När kommer de nya dressyrprogrammen?

Ska väl inte komma något nytt LA:6? Byter ju bara namn till MSV C:1

Delvis KL
Men som jag fattat det så ska det både revideras och byta namn till msvc:1.:confused:
Just nu verkar förbundets sida lite överbelastad eller nåt, men har för mig att jag läst det där någon stans...:) Fast jag är rätt nöjd med hur det är just nu, så för min del behöver det inte ändras:p

Oki, det kanske ska revideras:)

Men, det blir ju inga nya LA:5 och LA:6. LA kommer man bara kunna rida upp till LA:4:)

Oki, det kanske ska revideras:)

Men, det blir ju inga nya LA:5 och LA:6. LA kommer man bara kunna rida upp till LA:4:)

Jo jag är inte helt bakom. ;) Att det ska byta namn har ju varit klart ganska länge...:idea:

Det skall som sagt ovan revideras. Blev ju inte jättestor skillnad på LA:5 när det blev MSVC2, blev ju tom lättare än innan...

Min fråga var: Någon som vet NÄR de nya programmen brukar komma?

Ja, det är väl frågan... TR sa dom när vi var på ridsportforum skulle vara klart till 1:a december och så blev det inte, så när nya programmen kommer vet man aldrig:p
Trist att de gör om A:6 himla kul program iallafall

Något OT :o

Ååh, va bra!! :bow:

Vi har våra hatdomare här i Stockholm också, bland annat en som till och med kommenterar muntligt att hon inte gillar grova hästar med den färgen min ponnyplutt har:devil:

Verkar bra!:) Blir ju lättare med korta travökningar plus att man slipper börja med skolorna:angel::D

Men varför all denna mellanskritt före galoppfattningen? :confused:
(Jag och Kamel behöver inte ens 10 m för att visa att vi inte gillar skritt :angel: )

I övrigt tycker jag att det ser trevligt ut. Gillar skarpt att de har lagt till en ryggning :bow:

Verkar bra!:) Blir ju lättare med korta travökningar plus att man slipper börja med skolorna:angel::D

Långa travökningar är ju cebbans paradgren så det gör oss inget, men det är ju skönt att slippa förhatlig öppna precis i början.:D

Däremot är jag mest nöjd att man får en fin 10 m volt för att förbereda slutan istället för en förhatlig 20 m halvbåge där man inte har med sig speciellt mkt böjning in. (Som jag sa på min förra träning- det är ju skitenkelt att rida en långsidesskola från en volt. då undrade min tränare hur jag brukar rida i hörnpasseringarna:angel:)

Men varför all denna mellanskritt före galoppfattningen? :confused:
(Jag och Kamel behöver inte ens 10 m för att visa att vi inte gillar skritt :angel: )

I övrigt tycker jag att det ser trevligt ut. Gillar skarpt att de har lagt till en ryggning :bow:

Mycket konstig skritt ja! Ryggning gillar jag med- speciellt om det är långt från domaren:D

Och jag som gillade att för en gångs skull slippa börja med mellantrav, börjar mycket hellre med skolorna.

Jag gillade också att börja med skolorna! Och att lägga en volt mitt i skolorna är vi inte bäst på precis :angel: Jag som gillade LA6! :cry: :p

Liknande trådar

Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 827
Senast: sweep
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
485
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka