När kastar ni ut julen?

MiniLi

Trådstartare
Ja ni ser rubriken. När kastar ni ut julen från era hem?
Åker allt ut samtidigt eller blir vissa saker kvar längre?

:laugh:

Sv: När kastar ni ut julen?

Alla julsaker var nerplockade igår förutom granen, skulle samla ork till att klä ner den och klippa isär den.
Men nu är den oxå ute och mitt hem är julfritt med väntan på våren :p

Vi ska börja ta ner saker idag och sedan ta resten imorgon.. Skulle tagit allt idag men vi bestämde oss för att gå på bio i eftermiddag istället:D

Dom få julprydnader jag har åker i dagarna.
Julstjärnorna får sitta uppe ett tag till för det är trevligt med ljus nu när det är mörkt ute. Balkongslingan får sitta kvar till påsk eller nåt, kan ju hända att jag släcker den innan dess.

Allt blev borttaget i söndags, förutom slingan på balkongen, men det var mest bara för att det var så kallt. :D

Gardiner och dukar brukar bli kvar längst, de får ligga tills de blir tvättade och de ska dessutom inte packas ner i de vanliga "jullådorna" utan får ligga i linneskåpet.

Så duktiga alla är! Jag har inte ens börjat. Men får väl göra det nu.:grin:
Hoppas våren kommer jättejättefort sen!!:angel:

Har inte jättemycket framme, men "Tjugondag Knut åker julen ut", så det blir väl nästa vecka (Onsdag "på riktigt" )

Vi har plockat bort allting utom ljusslingorna i fönsterna. Det gjorde vi under helgen.

Alla mina julgrejer är fortfarande uppe, plockar väl undan det till helgen. Eller när jag orkar :angel:

Tar ner ALLT dagen efter julafton ! sätter upp det runt den 20 , ja , vi tröttnar snabbt :D

Imorgon förpassas det till skåpen igen, som tur är har vi knappt något pynt alls i år. Så fort det är borta ska vi köpa en stooor bukett tulpaner och njuta. :love:

Jag älskar skenet av adventsljusstakarna så de brukar få stå kvar lite längre. Tomtarna åker upp på vinden någon gång mellan 13-helgen och Knut. Gardinerna byter jag när orken faller på.

Snickarna åker in på torsdag så det är möjligt att julen åker ut lite tidigare i år :p.

Granen åkte ut i söndags och idag plockade mamma bort resten av julpyntet.

*kl*

granen åker ut imorgon, han har nörjat barra så hemskt. Adventsstakarna får stå kvar till Knut iallafall.

granen åkte ut på nyårsdagen... bara en ljusstak i fönstret, 4 små figurer och några ljushållare kvar som skall ner.. det värsta är ändå granen, som samlar damm och smuts.. även om man har plast.

Tänkte plocka ner idag, men det får nog bli till helgen. Granen åker till shettisen, så blir det lite återvinning :D

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 051
Senast: SaraXX
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 419
Senast: Wingates
·
Samhälle Här känns det som att hösten kom, löven blev bruna och föll av och sen gick det inte längre i årstiderna. Såhär ser det ut idag...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
2 821
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar