När kan man köpa julost?

Sparrisen123

Trådstartare
Ni vet, den där holländska edamern i röd plast eller vad det är. Ser ut som en liten julkula ungefär :D Är det någon som vet när de börjar dyka upp i affärerna?

Sv: När kan man köpa julost?

Jag var tvungen att fråga min svåger som jobbar inom Axfood. :D Han trodde iaf att de brukar komma in i affärerna ca 1-2 innan första advent. Så typ om en månad. Jag försökte hitta om man kan beställa, men jag upptäckte att jag inte kunde holländska..

Edamer i bit finns ju året om, men just den i paraffin är väl en säsongsvara.

Huu! Har aldrig trott att någon faktiskt gillar den osten. Har nog ett kilo i frysen som inte ens gick att använda i matlagningen - smakar ju bara sur strumpa?

Det är ditt fel att jag sitter och lyssnar på julmusik just nu, bara så du vet. Jag som hade lovat mig själv att vänta åtminstone en månad till! :arghh:

Liknande trådar

Fordon Jag sitter och slötittar annonser på bilar, ev. köpa min första bil. Kanske imorgon, nästa vecka eller kanske inte ens sker om flera... 2
Svar
21
· Visningar
944
Senast: Hermelin
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 481
Senast: Dentaku
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och... 2
Svar
22
· Visningar
1 998
Senast: Lyan
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka