När kan de börja bada i sjön??

M

midnight Rags

Jo, jag undrar när man kan börja bada med sin hund, hur varmt det ska vara i vattnet så att hunden inte blir sjuk.

Min lilla Valp har mkt ont av värmen och jag skulle verkligen vilja ta med honom och bada, men då funderar jag på om det inte kanske är för kallt?

Han är en halvt långhårig ras som är "badhundar"..

Ngn som vet????

Sv: När kan de börja bada i sjön??

Min pojk på 7 månader badade för ett par veckor sedan för första gången så jag tror att det är helt OK..
Har dock ingen erfarenhet när det gäller hund-vatten. Vår nuvarande är den enda som älskar att bada:angel:

Min bordercolliemix tog sig ett bad i ån när det fortfarande låg ett tunt lager is på den. Hon blev inte sjuk men ganska kall (är smal som en speta) våra hundar har fått bada nu i veckan och det är ca 20 grader i den sjön vi har haft dem i, de har badat ca 1 timme och inga förkylningar.

Min nakenhund har varit i och simmat i Piteälven för en vecka sedan :angel: , dock ingen längre stund och hon har då ännu så länge inte blivit sjuk av det iaf.
Tror lugnt du kan låta din hund bada i sjön...

Min var i och badade första gången för över en månad sedan. Ingen fara alls. Men se upp med algblomning!

vet inte temperatur men min vovve badade för läängesen i sjön..:)
han är också långhårig och tar lång tid att torka men blev inte sjuk..:)

Jag har badat idag! Då kan ju hundar bada *s*
Det var dessutom en hund som stod och glodde på fisk i vattnet under hela tiden jag var vid badplatsen. Han flyttade sig inte upp ur vattnet på 2 h :D

Min valpis badade idag, och det var 22 grader varmt i vattnet.Inga som helst problem.;)

Vi badade hundarna idag! Ha ingen aning om hur varmt det var men tillräckligt för att jag skulle gå i. Dessutom tvivlar jag på att de skulle bli förkylda för att de svalkar av sig.

/Jenny

Min vovve badade i fredags för första gången, hon äälskar att bada och dyker jämt :p

Min stora hund har badat i princip hela året. Här kom ju aldrig någon riktig vinter.
Han går inte att hålla borta från vatten. Han ska ner i allt, vare sig det är en lite 1*1cm pöl eller ett stort hav.
Snacka om han är i himmelriket nu när matte också ligger på playan.:D

Lilla fröken näpen vill helst inte gå i om det inte är tempererat och kaklad botten, men nu är det så varmt så även hon tar sig en simtur. Saknas bara badmössan.:angel:

Precis! Vi badar när det finns möjlighet :D

"Kamelen" badade också mitt i vintern... Vill han i så får han väl det, skulle han inte trivas pga temperaturen får han väl gå upp igen...:angel:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 558
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 582
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 973
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 221
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar