När hovslagaren inte kommer

Equilina

Trådstartare
Jag är faktiskt lite irriterad.

Hovis skulle varit och skott mina hästar idag kl 12. Jag har tagit semester från jobbet för att kunna vara hemma och ta emot honom. Han brukar alltid vara tidig eller iaf i tid, men klockan går och ingen hovis dyker upp. En halvtimme efter att han skulle varit här ringer jag, men kommer direkt till mobilsvar. Lämnar ett meddelande och ber att han ringer hem till mina föräldrar eftersom jag är där och inte har täckning på min telefon (även det numret jag ringer honom från). Inte ett ljud.

Nu, över 2 h efter att han skulle varit här, har jag fått ett meddelande på mitt mobilsvar att han inte kan komma. Han ringde för ca 1 h sedan, men eftersom jag var hos mina föräldrar kunde jag inte kolla telefonen förrän nu. Hade han ringt hem till dem, som jag bett om, hade jag fått meddelandet en timme tidigare och mina hästar hade sluppit stå inne och jag kunde lämnat gården eller ridit istället.
Hovis hade skadat sig (inte idag) och har alltså vetat om att han inte kunde komma redan innan, tycker han borde kunnat höra av sig tidigare än 1 h efter utsatt tid...

För hästarnas skull är det ingen större fara rent "skomässigt", de klarar sig en vecka till. Men nu har jag ju slösat en semesterdag på ingenting och måste ta ut en till. Jag fick dessutom boka av en läkartid idag för att jag skulle ha hovis och fick flytta fram den ett par veckor.

Tycker ni att jag överreagerar som blir irriterad över detta?

Sv: När hovslagaren inte kommer

Jag skulle också bli väldigt irriterad. Min f d hovslagare brukade oftast komma runt 2-3 timmar efter angiven tid och det gjorde mig väldigt irriterad. Inte kunde han ringa o säga det heller så hästarna fick stå inne i onödan. :mad: Nu är han utbytt mot en bättre, mer punktligare hovis. ;)

Kräv en rejäl rabatt på skoningen sen!
Man måste som företagare ha godwill till sina kunder och beter man sig slarvigt får man stå sitt kast tycker jag.

Han brukar ju som sagt vara punktlig, mycket bättre än alla andra jag varit i kontakt med genom åren. Jag är nog för mesig för att kräva rabatt. Eller rättare sagt, jag gillar honom nog för mycket som person.

Men irriterad är jag.

Skriv ut tråden, låt honom själv utföra sitt jobb medans du är och sköter ditt!
låt honom själv avgöra hur mycket rabatt han vill ge i så fall.

Det är mänskligt att fela..han kanske helt enkelt mådde väldigt dåligt efter olyckan / skadan och hade glömt! så länge det inte händer om och om igen så kan man faktiskt acceptera det.

Hände mig förra året och jag blev så förbannad så jag bytte tillbaka till min gamla pålitliga hovslagare! Sånt gör mig galen!

Tack, du har helt rätt!

Jag är mest irriterad för att jag kunde gjort något roligare med min semesterdag och tagit den där läkartiden som jag väntat i månader på.

Tycker absolut man kan, med rätta, bli irriterad över att ha tagit ledigt, ev t o m förlorat arbetsinkomst, för att sen hovslagaren inte ska dyka upp som avtalat! Jag tycker det är oförskämt och mkt dålig företagaretik.

Sen, till hovslagarnas försvar, kan jag tycka att det var MYCKET vanligare förr med hovisar som kom för sent, som inte dök upp alls etc. Jag har bara haft punktliga och reko hovslagare när det gäller den biten under de senaste 10 åren faktiskt.

Jag hade tagit ett snack med hovslagaren om jag vore som du - om du är nöjd f ö med honom dvs.

Ja man är ganska maktlös utan sin hovslagare........

HADE en för ca 1 år sedan. Som till en början kom punktligt var super trevlig mm. Och allt var toppen. Men sedan började min häst(fullblod) tappa sin ena framsko....

Sedan var det inte lika kul längre att komma.....Fick höra många ursäkter mm. Sedan fick jag ett sms "sök annan hovslagare"...hahaha ja vad gör man ...

Har nu efter några försök hittat den rätte...:laugh:

jag skulle bli irriterad om inte min hovis kom. Som tur är har han bara vart 10 min sen en gång, men annars är han väldigt punktlig- och duktig :)

Hovis hade skadat sig (inte idag) och har alltså vetat om att han inte kunde komma redan innan, tycker han borde kunnat höra av sig tidigare än 1 h efter utsatt tid...

Han kanske låg i koma och inte vaknade förän vid tidpunket dina hästar skulle skos. Vet du att så va inte fallet eller att han legas medvetslös eller nedsövd och därför inte kunnat höra av sig tidigare??? Jag säger inte att det är så men det kan ha varit så!! (det framgår inte i ditt startinlägg, däremot framgår det tydligt att du är irriterad.)

Naturligtvis kommer man alltid på utsatt tid och naturligtvis bokar man om alla kunder (eller kallar in en kollega) om man skadar sig så snart som möjligt. Det är inte bara kunderna det blir struligt för i annat fall,,, utan även för hovis.:angel:

Jag skrev ju att han skadat sig redan innan, inte idag, och att han visste i förväg, dvs tidigare än idag, att han inte kunde komma? Vad är otydligt där?

Jag skulle nog också känna mig irriterad fast å andra sidan så har säkert hovis en ursäkt om varför han inte kunde höra av sig tidigare. Kanske du skulle ha bokat en annan dag för hovis?

Min hovis är ALDRIG i tid. Men jag vet ju det och han skickar ett sms då han är på väg. Jag har förståelse för det för han reser låångt och skor då alla han ska sko i min stad och då kan det vara svårt att veta en exakt tid när han kommer.
Han är iaf grymt duktig och den enda som kan sko hästen. Han håller dessutom reda på när hästen ska skos så jag behöver aldrig ringa till han utan han kontaktar mig när det börjar bli dax:D

Välkommen i gänget.

Har stått otaliga gånger och väntat på att en hovis ska dyka upp. Ibland har h*n kommit fast väldigt sent, ibland har h*n inte dykt upp alls. Den vi har nu har kommit i tid nu dom sista 2 åren och jag blir lika glad varenda gång. H*n har strulat tidigare men nu har det fungerat kanon.

Man är totalt utlämnad och byta hovis är inte det lättaste eftersom de inte precis växer på träd.

Jag menar att du hade kunnat ta en annan dag så du slapp ta semester och boka om din läkartid.

Fast...hur många hovisar känner du som skor på helger o kvällstid?

Såvida man inte jobbar skiftarbete, har komptimmar att ta ut eller liknande, eller pluggar så lär man ju få ta ut en semesterdag oavsett.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
852
Senast: Lillkin
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 921
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024