När fan blir gammal..

T.Alsterfeldt

Trådstartare
Blir hon religiös! Jag har skaffat quarter!
En med ko stam,men eftersom jag inte vågar rida på kor än(jag åker väl av i första vändningen) så får jag väl träna på grannens får:)

Sv: När fan blir gammal..

Blir hon religiös! Jag har skaffat quarter!
En med ko stam,men eftersom jag inte vågar rida på kor än(jag åker väl av i första vändningen) så får jag väl träna på grannens får:)

Välkommen Thina till the real side ;) Klart du törs träna på boskap, men känns det tryggare så börja med får du :angel: känns lite smått bara :p Berätta mer om kvartingen

Haha förlåt, men jag läste inlägget bokstavligt först, och det lät jättekul =P hehe rida på får :) (ja nu fattar jag förstås vad du eg. menade ;))

SKOJ!!!

Klart du ska träna på kor, får är MYCKET snabbare i vändningarna och man börjar ju träna i skritt....

nää inte kor , du förstör ju hästen :D

räknas det när araben försöker valla rådjuren man kan stöta på i hagen?:D

Tyvärr inte hade nog varit rätt kul för er andra att se:laugh:

Han fick syn på dem medans jag skulle skritta fram och blev jätteintresserad, nyfiken som jag är tänkte jag kolla vad han gjorde om han fick gå som han ville.
Han sikta genast in sig på dem och skrittade efter på lagom avstånd och när de började springa (de tyckte väl att han såg aningens deformerad ut för att vara rådjur;)) så började han glatt trava efter dem såg väldigt besviken ut när de hoppade över stenmuren:D

Jag skrattade så jag höll på att ramla av när han uppgivet suckade och vände därifrån.. ja han är ganska speciell...:rofl:

Senast ändrad:

nu har jag kvartingen hemma så nu kanjag svara på vad det är.Tror jag..:)
Den är e jacs Deduction och ..ehh..en annan quarter antar jag:)

ust u extremt lurvig,jag har då aldrig sett på maken!
Men under det finns någons lags brun med zebraben.

Den är extremt välriden båd inom dressyr och western så det är verkligen fantastiskt att få ha möjlighet att lära sig (western) på e sådan häst.

Vem är mamman då?

Pappan är mest reining.

//Waern

"Extremt välriden i både western och dressyr" får mig att tro att
hon är u: sansi chex.... :angel:

Om jag har fel är det bara glömma att jag sagt något.... :idea::o

Tips; får är assnabba, träna hellre på grannens barn :D

Det är jättekul att valla kor! Min käre fjord/island har drivit hem förrymda kalvar ett par gånger nu i vinter, väldigt trevligt!
Visserligen kör han latemansmetoden och blir polare med kalvarna så de följer efter honom när han går, men ändå!

Jepp!

jag har u insett att min kropp inte direkt blir bättre,så jag får växla ner lite .På det här viset kan jag fortfarande rida tekniskt på lika hög nivå,men med ytterst lite ansträngning.Så jag kan nog fortsätta rida ett par år till i vart fall.
Och ja,mamman hette chex någonting.

Jag har haft en himla tur som fått leasa en så välutbilad o vältränad häst.tittat på ägarens foton o hästen lär inte rycka i öronen ens för allt konstigt som pågår här:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 157
Senast: MiniLi
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 077
Senast: TantAgda
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 488
Senast: Brynja
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
857
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?