Hej!
Använder mitt anonyma nick nu.
Jag har haft ett av och på förhållande med en kille i snart två års tid. Han är världens underbaraste kille som jag älskar oerhört mycket. P.g.a. vissa omständigheter har vi inte fått det att fungera tidigare och mina vänner tycker att han är en skit och inte värd mig.
De här sakerna som tidigare hänt är sådant som vi nu har rett ut, pratat, pratat och pratat om till den nivån att vi båda känner att vi vill försöka igen nu en sista gång. Jag har förlåtit honom även om vi båda har mycket att jobba på för att få det att fungera.
Saken är den att en av mina vänner inte alls stödjer mig i det här. Hon har sagt det rakt ut och även att det känns tråkigt att jag ska vara med någon som inte kommer att vara välkommen att umgås med mina vänner. Vi är ett väldigt tight kompisgäng och har ofta middagar och liknande på helgerna.
De andra i "gänget" anser att jag självklart gör som jag vill och att de alltid är på min sida även om de inte litar på honom förrän han bevisat att han är värd det. Vilket är förståeligt.
Det här känns såklart skitjobbigt att en av mina närmsta vänner är så anti en av de viktigaste personerna i mitt liv och jag vet nu inte hur jag ska hantera situationen. Jag vill såklart behålla både min vän och min pojkvän och jag vill även att de ska kunna vistas i samma rum någon gång. Just nu känns det som att det här kommer slita oss isär.
Hur gör man?