När en trotjänare vandrar vidare..

Sv: När en trotjänare vandrar vidare..

Men för jägare, som är vana vid sånt, är det säkert en annan sak.

Jag tror inte det, jag tror att det är en superjobbig bild även för jägare, jag själv tycker inte om att se när djuren trillar ihop, så därför avstår jag gärna att skjuta.
Men det går en hel del snabbare än sprutmetoden och man ska inte heller glömma att jakthundar är ofta hos veterinären betydligt mer än sällskapshundar, oftast för skador som är orsakade under jakt, alltså trivs de inte superbra hos veterinären. Det tror jag många vill spara sin hundar ifrån.

Och sen ej att förglömma, det är mest män vi pratar om och om de får göra så så slipper folk se att de är ledsna och de kan göra det på sitt sätt och vet att det blir "rätt" gjort.

//E
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 767
Senast: Hermelin
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 217
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 704
Senast: Efwa
·
Relationer Hej allihop! Behöver era historier och tankar kring separation eftersom jag uppenbarligen har stora svårigheter att gå vidare. För att...
Svar
2
· Visningar
1 491
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp