När började ni köpa saker?

Sv: När började ni köpa saker?

Vad kul! var ni också på första ultraljudet igår? vi med :-)
Vi gjorde precis som ni, och köpte lite kläder (ett par tossor och en body) bara för att fira liksom.

Och jag har 5 småsystrar, varav den minsta är 2½, barnmorskan var ganska säker på att vi ska få en flicka ♥ så minstingens kläder (hon fick nästan allt nytt) kommer väl till pass.

Sen vill man ju "boa" lite, det är ju så himla mysigt att förbereda sig! Jag beställde en sänghimmel igår, men den är så himla svår att få tag på så jag var "tvungen" att nappa när jag hittade den.

Vi började köpa saker rätt sent. Det första vi köpte var nog skötbordet som jag tror blev när jag var i vecka 28 eller något sådant. Sedan köptes de första kläderna någon vecka senare. Vagn hade vi fixat sedan tidigare men fick inte hem den förren jag var i vecka 31. Nu de senaste veckorna har vi handlat väldigt mycket men nu är det ju knappt en månad kvar också. :)

Vad kul! var ni också på första ultraljudet igår? vi med :-)
Vi gjorde precis som ni, och köpte lite kläder (ett par tossor och en body) bara för att fira liksom.

Och jag har 5 småsystrar, varav den minsta är 2½, barnmorskan var ganska säker på att vi ska få en flicka ♥ så minstingens kläder (hon fick nästan allt nytt) kommer väl till pass.

Sen vill man ju "boa" lite, det är ju så himla mysigt att förbereda sig! Jag beställde en sänghimmel igår, men den är så himla svår att få tag på så jag var "tvungen" att nappa när jag hittade den.

Japp det var det allre första. :)

Barnmorskan var väldigt säker på att vår lille är en pojk, han var inte sen med att visa det haha :o :rofl:

Vi tänkte handla lite då och då, mest för att sprida kostnaderna lite. Har beställt en sängmobil också från Panduro som jag ska pyssla ihop själv. Den var så söt så jag kunde inte låta bli. Små flygande får :love:

Tyckte det va lite kul att det blev en pojke för oss med, just för alla runt om oss också får pojkar :)

i v 28 beställde vi vagnen. sen köpte jag en del i v 34 då vi var i ullared . men inget innan dess

Många säger att vi handlade för tidigt i går, men jag är inte vidskeplig utan anser att det kan hända lika mycket efter förlossningen då en kompis son dog 3 dagar efter förlossningen.

Jag förstår inte hur folk orkar ..

Varför, varför, varför ska många vara så negativa: Oj ska du köpa sådant redan, tänk om det händer något ?

Eh ja inte för att jag går och tänker att det ska hända något illa och skulle det nu hända något är det väl för sjutton inte för att man köpt några bodys och en vagn ..

Jag förstår inte varför folk ska envisas med att kommentera negativt till gravida som handlar lite, jag blir jätteirriterad på sådana människor faktiskt

Varför, varför, varför ska många vara så negativa: Oj ska du köpa sådant redan, tänk om det händer något ?

Eh ja inte för att jag går och tänker att det ska hända något illa och skulle det nu hända något är det väl för sjutton inte för att man köpt några bodys och en vagn ..

Jag förstår inte varför folk ska envisas med att kommentera negativt till gravida som handlar lite, jag blir jätteirriterad på sådana människor faktiskt

Precis, jag vill kunna tänka positivt under min graviditet och inte behöva gå och tänka på att inte kunna förbereda något för tänk om något skulle hända.

Sen får var och en givetvis göra precis som dom vill, jag har en kompis som inte köpt eller tänka köpa något förrän sista veckorna och det respekterar jag, det är hennes val. Hon respekterar mitt och jag hennes, känns skönt.

man kan väl handla när man själv känner för det. Man har väl nåt behov av att "boa" också.

Jag blev gravid då jag åt p-piller och det kom som en total chock för både mig och sambon. Det tog ett antal veckor innan jag ens berättade att jag var gravid ens för kompisarna el på jobbet. det tog liksom rätt länge att få det att smälta in. Här var en annan sak eftersom ingen här vet vem jag är! Mina kompisar fick reda på det när jag var i v 23 typ.

Jag är väl lite praktiskt också och tyckte det var drygt att ha massa saker liggande och ta plats som inte ska användas på flera månader. Jag tvättade allt och bäddade vaggan samma vecka som han var beräknad. Alla är vi olika. Alla får göra allt i vilken ordning de vill!

Nej du har helt rätt.
Jag är dock lättpåverkad och orolig i mig själv, och då hjälper det inte att man hör kommentarer som att man ska 'vänta ifall något händer'.

MEN, jag var faktiskt iväg och handlade lite förra veckan, och vilken befrielse det var! Jag släppte nojjan och det kändes så skönt! Och roligt!!
Jag tillät mig själv att se fram emot vår ögonstens födelse, och det var helt ljuvligt! :love:

Jag menade inte dig, alla gör vad som känns bäst för en själv såklart...

Vill man inte handla tidigt så väntar man osv :)

Det jag blir upprörd över är att andra ska lägga sig i hurvida man ska köpa grejer tidigt eller inte, gärna lägger dom till - ja men tänk om något händer, man ska inte köpa för tidigt det bäddar för dåligheter osv.

Jag tycker det är vidrigt att uttrycka sig så till någon som är glad över sin graviditet och vill handla något.

Jag menade inte dig, alla gör vad som känns bäst för en själv såklart...

Vill man inte handla tidigt så väntar man osv :)

Det jag blir upprörd över är att andra ska lägga sig i hurvida man ska köpa grejer tidigt eller inte, gärna lägger dom till - ja men tänk om något händer, man ska inte köpa för tidigt det bäddar för dåligheter osv.

Jag tycker det är vidrigt att uttrycka sig så till någon som är glad över sin graviditet och vill handla något.

Nej nej, jag tog det inte heller personligt :)
Utan jag höll helt med i ditt inlägg, då jag själv fått höra att man inte ska handla tidigt, och därmed inte gjort det.
Började dock kännas tråkigt att inte få glädjas av att vara gravid, så jag släppte taget, och 'shoppade' vilket var en härlig känsla!

Får man fråga vad du köpt? Det är så roligt att se vad andra köper :)

Vi har faktiskt köpt barnvagn, den står här och är så fin så! Begagnad från -08, och jättefräsch, för minst halva ny-priset! Känns riktigt kul :banana:

Vi köpte också en begagnad vagn 08 ( använd 6 månader ), super fräsch och även vi betalade bara halva priset :D

Vi köpte också en begagnad vagn 08 ( använd 6 månader ), super fräsch och även vi betalade bara halva priset :D

Vad kul! Känns så bra att få en riktigt fin vagn utan att vara totalt ruinerad ;) (För självklart måste man ju ha en vagn som kostar massor ny):D

Vi hade redan innan bestämt oss vad för vagn vi ville ha, mycket beroende på min rygg :)

Jag behövde en "lätt" vagn: Lättkörd, lätt att fälla ihop och lyfta men även att den klarar promenander i terräng (grus, stig, snö ).

Jag ville ha stilren och "naken" vagn utan massa onödigt ( som jag ser det ) ryschpysch ;).

Vi provade massor av av vagnar ( billigare ) som liknar den vagnen vi valde, men alla var tunga och klumpiga i jämförelse ..

Så när vi ramlade över "vår" vagn för det priset så då kunde jag inte hejda mig :D

Vi hade redan innan bestämt oss vad för vagn vi ville ha, mycket beroende på min rygg :)

Jag behövde en "lätt" vagn: Lättkörd, lätt att fälla ihop och lyfta men även att den klarar promenander i terräng (grus, stig, snö ).

Jag ville ha stilren och "naken" vagn utan massa onödigt ( som jag ser det ) ryschpysch ;).

Vi provade massor av av vagnar ( billigare ) som liknar den vagnen vi valde, men alla var tunga och klumpiga i jämförelse ..

Så när vi ramlade över "vår" vagn för det priset så då kunde jag inte hejda mig :D

Hehe förstår det, inte lätt när man hittar rätt! Vad är det för vagn ni har?

Vi var också och provade en mängd olika vagnar, men det var bara den vi sen valde som kändes riktigt bra! :)

En Urban Jungle :)

Photo_84725_1104048.jpg

Skönt när man verkligen känner att man hittat rätt vagn :D

Åh jaa jag älskar den :D

Men den är finare som sittvagn tycker jag .. Vad är det för vagn ni köpt då?

Åh jaa jag älskar den :D

Men den är finare som sittvagn tycker jag .. Vad är det för vagn ni köpt då?

Kul att ha något att se fram emot sen, att få byta liggdelen mot sittdelen :p

En Emmaljunga City Cross, med hårdlift blev det till oss! :love:
För oss kändes det viktigt att det var en stadig och stabil vagn, då vi bor på landet och har två stora hundar, men att den samtidigt skulle vara smidig och lättkörd!

26558932.jpg

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj