När började ni köpa saker?

Sv: När började ni köpa saker?

ber man om det kan dom göra det.. så jag hoppas det:)

Då får du be om ett vaginalt ultraljud i sådantfall.
Hjärtljuden hörs inte så tidigt och vad jag vet görs det inte för tidigt heller i och med att det stressar upp mamman om man inte hör hjärtat.

Man kan inte höra hur tidigt som helst har jag för mig. Borde veta eftersom jag jobbar på gyn, men jag minns inte riktigt...:angel:

i vecka 6 kan man höra hjärtat.. det är vad jag har hört iaf. men när man kan göra VUL då? vill ju se/höra hjärtat så tdigt som möjligt:D

Vi köpte faktiskt ingenting;)
Fick en stor låda med blöjor, olja, puder m.m. m.m. m.m. i julklapp + ett skötbord av samma personer. Sedan fick vi resten av en släkting till sambon.
Vagga och spjälsäng hade sambon kvar från när han var liten. Så när Isak kom hade vi allting redan

Så tidigt kan man inte höra hjärtat ( berättade min läkare )

Det är svårt att se på VUL tom, jag gjorde ett första VUL i v.7 och då såg vi att hjärtat slog bra :)

Anledningen till VUL så tidigt var för att jag misstänkte missfall.

Andra gången för att vi skulle se att allt var bra i v.10 ( jag är ett specialfall )

Tredje gången också för att kontrollera att Grodan växte i v.15

Senast ändrad:

om man ska göra ett tidigt VUL, vart ska man vända sig då? till gyn på sjukhuset? kan man få göra ett tidigt VUL bara för att man vill vara säker på att det finns en bebis där inne, eller måste man ha en annlednign till det?

Så tidigt kan man inte höra hjärtat ( berättade min läkare )

Det är svårt att se på VUL tom, jag gjorde ett första VUL i v.7 och då såg vi att hjärtat slog bra :)

fick du göra tidigt bara för att du ville vara säker på att det fanns en bebis?

Jag skrev till anledningen i mitt inlägg högre upp :)

Många får dock vänta tills UL i v.18 ..

Jag skrev till anledningen i mitt inlägg högre upp :)

Många får dock vänta tills UL i v.18 ..

såg ej det inlägget när jag skrev:)
det känns lite segt att behöva vänta så många veckor med att
få se att det verkligen är liv där inne..

Ja, tyvärr är ju hela graviditeten en enda lång väntan :)

Har du testat positivt så kan du vara så säker på att det finns en liten minisaffran2 i din mage :D

Ja, tyvärr är ju hela graviditeten en enda lång väntan :)

Har du testat positivt så kan du vara så säker på att det finns en liten minisaffran2 i din mage :D

ja jag testade positivt i tisdags. och den hann knappt bli klart förens det va ett plus:laugh:

Jag har inga egna barn, men min syster började köpa på direkten! Hon hade turen att allt gick vägen. En vänninna till mig därimot, hon började också handla precis efter att hon plussat...hon fick missfall PÅ HÄSTRYGGEN tre dagar senare...hon var helt förstörd.

Jag hade nog försökt hålla mig...men det hade nog vart svårt, finns SÅ mycket sött till bebisar ju!

Grattis förresten!:rofl:

Är i v 17+1, fick ju backa 10 dagar efter ul. Vi har varit och kikat på vagn för några veckor sedan i samband med att vi köpte babyskyddet. De reade ut säsongens färg för halv priset så vi passade på att köpa ett även om det var lite tidigt. Kommer nog dröja ett tag till innan vi handlar mer.

Vi började handla lite smått i v 13/14 nån gång. Hade då sett bebben på VUL i v 11+6 (Beställde tid för det privat). Efter Rutinultraljudet i v 18+0 har vi handlat ganska mycket kläder och prylar. Vagn köpte vi i v 22.

Utrustning för att gör VUL finns förmodligen inte hos din barnmorska - bebis i vecka 7 är ca 1 cm lång och hjärtat har precis börjat slå så att höra det utan vagnialt ultraljud är omöjligt. Min BM ville inte lyssna efter hjärtljud förrän efter v20 för att vara helt säker på att hitta och inte oroa i onödan. VUL görs nog inte för att man vill utan skäl men det finns kanske någon privat klinik där du kan betala för det?

Jag var nog i närmare v.30 men jag had eklarat mig utan att köpa saker, det lixom kändes som ett måste att man ska bli helt tokig i att köpa bebiskläder men de blev aldrig jag.

Jag köpte första tröjan för kanske en månad sen, vecka 20 eller så... Då köpte jag ett lakanset och tvättlappar på ikea oxå. :)
Nu är jag i v. 24 och har idag varit och shoppat med en kompis. Utöver tre tröjor till mig blev det en mössa och tossor till bebis + att vi fick en body av kompisen. :love:

Vi ska skicka efter en barnvagn från tyskland och räknar med att beställa den i november-december...

Jag köpte första tröjan för kanske en månad sen, vecka 20 eller så... Då köpte jag ett lakanset och tvättlappar på ikea oxå. :)
Nu är jag i v. 24 och har idag varit och shoppat med en kompis. Utöver tre tröjor till mig blev det en mössa och tossor till bebis + att vi fick en body av kompisen. :love:

Vi ska skicka efter en barnvagn från tyskland och räknar med att beställa den i november-december...

vad ska ni ha för barnvagn? varför beställa den från tyskland?

Ja det sägs att de är mycket billigare att betsälla från tyskland, inte sant?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar