När började ni köpa saker?

Sv: När började ni köpa saker?

Ja, vi räknar med att spara ett par tusen iaf.
Kvaliten kanske inte är densamma som en EL eller Brio, men vad jag hittat av andras erfarenheter så är Knorr ett stabilt märke och det ska inte vara några större problem att få hjälp med service om något går sönder...

Några hjärtljud kan du inte räkna med att få höra då. Jag fick höra dom första gången i v. 19 (då var jag hos bm i v. 8 och v. 12 också, men då lyssnar man inte på hjärtat).

Jag var på inskrivning igår (v 10) och det nästa som händer är UL i vecka 20. :mad: Galet lång tid för en person som är otroligt otålig. :angel:

När vi talade om för släkt och vänner att jag var gravid så fick vi barnvagn , kläder , skötbord ja ALLT så vi köpte nästan inget själva men då var jag i 3:e månade. Kändes nästan lite för tidigt men allt gick ju bra iaf :-)

ja när började ni köpa prylar till bebisen?
eftersom att det är första barnet för oss så vill man ju köpa saker
redan nu, men vet att vi måste vänta ett antal veckor till:)

Typ 6 år innan jag blev gravid:angel:

jag var på inskrivning v 16 (15+4), fick då höra hjärtljud, bm sa då att det kan vara svårt att höra hjärtljuden före v 15 så om hon inte hörde då skulle vi fått tid en vecka senare, men det slog som bara den...:banana::banana:

vi har köpt en del redan men mest för att det dykt upp lite bra erbjudande, på måndag går jag på praktik fram till jul så det blir ändå inget köpt fören efter nyår, och jag som hatar gå i affärer kommer inte åka runt då heller...

Nu drar jag igång denna tråd igen, då det verkligen börjar klia i mina fingrar när det gäller att handla till den lille boxaren som ligger i min mage.. :love:

Jag vågar dock fortfarande inte, samtidigt som jag så gärna vill.

Är i vecka 21+4. Känns som att jag har en eeeeeevighet kvar.

Vi beställde vagn förra veckan, för det skulle man göra 3 månader före för att vara säker, och då vi vissste vilken vi ville ha, gjorde vi det. Det kändes också konstigt och härligt på samma sätt. Dock endast handpenning lagt utifall att.. Ja, Gud Förbjude!

Men i alla fall, när började ni köpa grejer, inte kläder, utan säng o tillbehör till rummet?

kläder har vi bara köpt typ 2 ombyten i varje storlek 50,56,62 och 68, några mössor o typ 6 par strumpor och det mesta på superrea då man som de flesta andra har köpgalna i sin umgängeskrets:D

vi köpte skötbord och sängen runt v 25 någon gång, vagnen köpte vi begagnad(i nyskick) runt v 20, nu är jag i mitten av v 36 och vi har införskaffat allt utom bilbarnstol, men väntar på att den ska komma, beställt från IF så den ska dyka upp inom två veckor nu...
vi har inte köpt något mer i möbelväg då vi bor rätt trångt just nu (4 vuxna 3 hundar och 2 kommande bebisar på ca 120 m2, min mans bror o hans tjej hyr övervåningen o ska ha barn ca 5,5 vecka efter, men de är skilda hushåll:D annars hade de varit lite jobbigt) men ska flytta till egen villa förhoppningsvis inom ett halvår o då köper vi till lite mera då :)

jag skulle inte våga köpa nåt så tidigt, ser det lite som en jinx grej.. köper jag nåt går det fel, typ. När det gått en bit över halva tiden kommer jag väl börja köpa nån söt body kanske

fast jag skulle ha skitsvårt att hålla mig:D

En halvbekant till mig fick missfall för nån vecka sen, då i v 8, och hon hade köpt skötbord, barnvagn, kläder och grejer redan :(

Oj v 8, nä då hade inte jag handlat nåt heller ... men efter v 20 såg jag det inte som nåt problem. Det kan alltid 'hända något' och skulle det göra det så är inte prylar det som jag skulle sörja mest.
Jag handlade det mesta runt v 25 :D

Vi började så smått att handla saker efter ultraljudet i v 18 och vagnen beställdes i v 24. Efter v 31-32 köpte vi de sista sakerna, eftersom då blev min foglossning värre och då ville jag ha klart allt. När jag sedan blev sjukskriven i v 33 roade jag mig med att beställa saker på nätet :D

Vi köpte säng, babyskydd och vagn i veckorna 26-29 ungefär :)

Vi är nästan helt klara nu, bara andningsalarmet saknas ( och lite småsaker ) :)

Senast ändrad:

jag köpte min första bodey i vecka 15, nu är ja i vecka 30 och har nästan allt :D hehehe

Första bodyn köpte jag i v 12 tror jag, mest för att göra det hela lite mera verkligt...nu, i vecka 24, har vi lite fler kläder, ett babyskydd och ett uppblåsbart skötbord. :)
Vi kommer att använda min fina vagga som pappa gjort, mamma målat fina bilder på och morfar täljt mönster.

Härnäst är det vagn som gäller, kommer köpa så fort den rätta dyker upp!

Sen blir det väl att handla resten, lite allt eftersom...

Det är så roligt det här :love:

Första bodyn köpte jag i v 12 tror jag, mest för att göra det hela lite mera verkligt...nu, i vecka 24, har vi lite fler kläder, ett babyskydd och ett uppblåsbart skötbord. :)
Vi kommer att använda min fina vagga som pappa gjort, mamma målat fina bilder på och morfar täljt mönster.

Härnäst är det vagn som gäller, kommer köpa så fort den rätta dyker upp!

Sen blir det väl att handla resten, lite allt eftersom...

Det är så roligt det här :love:

Jaaa! Visst är det jätteroligt?!?!?!?!
Vi har inte köpt något ännu. Beställt vagn m. tillbehör, men inte köpt något.
Inte en enda sak.
Men vill så gääääääääärna våga börja handla!
Känner ju hur min lilla knådd :love: trycker och sparkar runt i min mage, och jag längtar så tills vi får ses i sommar :love:, och vill så gärna börja handla lite smått....
Jag måste bara våga :)

Härligt med alla svar, då känns det lite lättare :bump:

Jaaa! Visst är det jätteroligt?!?!?!?!
Vi har inte köpt något ännu. Beställt vagn m. tillbehör, men inte köpt något.
Inte en enda sak.
Men vill så gääääääääärna våga börja handla!
Känner ju hur min lilla knådd :love: trycker och sparkar runt i min mage, och jag längtar så tills vi får ses i sommar :love:, och vill så gärna börja handla lite smått....
Jag måste bara våga :)

Härligt med alla svar, då känns det lite lättare :bump:

Ooh jag kan verkligen inte med ord beskriva hur underbart det känns :love:
Med en liten Pärla som precis som din sparkar och bökar och hickar i magen:)

Men jag förstår också din känsla, rädslan att något ska hända när man börjar köpa saker.
Jag tror nog ända sättet att komma över den rädslan är att köpa saker ändå, även om det är svårt!

Själv löste jag det genom att ta med en god vän och knalla raka vägen in på barn-avdelningen, sen var vi sålda bägge två ;)

Ooh jag kan verkligen inte med ord beskriva hur underbart det känns :love:
Med en liten Pärla som precis som din sparkar och bökar och hickar i magen:)

Men jag förstår också din känsla, rädslan att något ska hända när man börjar köpa saker.
Jag tror nog ända sättet att komma över den rädslan är att köpa saker ändå, även om det är svårt!

Själv löste jag det genom att ta med en god vän och knalla raka vägen in på barn-avdelningen, sen var vi sålda bägge två ;)

hehe, jo, när jag och sambon var och 'provkörde' vagnar, blev jag lyckligt överraskad och förvånad över hur han tittade runt på andra saker :laugh:
Det var mest jag som tyckte att vi skulle gå ut så fort vi kört klart. hehe

Nu har det vänt, så jag skulle så gärna vilja köpa en liten filt eller något.. Saker till sängen... UUUuh, vi får se när jag tar steget :love:

Det kommer säkert gå så bra så! :)

Vad är det för vagn ni beställt förresten?

Det kommer säkert gå så bra så! :)

Vad är det för vagn ni beställt förresten?

Emmaljunga Classic Sport med en Quadrolift :love:. Den har det 'traditionella' chassit, med lufthjul. Jag gillar det bättre än dom nya modellerna. Sen är den högre än tex. City Cross'en som vi först såg, både jag och sambon är långa.

Behöver en stabil, stadig vagn, (även om den är tyngre) då vi bor på gård, så den ska tåla en hel del :)

Har du hittat någon vagn som faller dig i smak?

Oh, låter bra det! :)

Jo visst, det blir Emmaljunga här med, fast vi vill ha med separat sitt och liggdel.
Vet inte riktigt exakt vad den heter, modellen, men en ganska enkel variant, stabil och stadig precis som ni, då vi bor på landet och knappt vet hur en asfalterad väg ser ut :p
Dock kommer vi försöka hitta en begagnad i bra skick!

*kl*

Har hela tiden tänkt att "inte handla för tidigt" å så har jag inte varit i affärer eller så heller så det har som inte blivit av...

Nu vaknade jag 03.15 här om natten och hade PANIK!!! Är i v 36 och har inte iförskaffat något alls, jo en barnvagn har vi faktiskt.... Men den största paniken där på morgonen var att - jag hade ju inga TVÄTTLAPPAR!!! :D

Nu släpade jag iväg sambon så vi införskaffade några små boddyssar och någon sparkis... svårt att välja storlek också! Köpte ett set i stl 50, men resterande i 56.... får införskaffa mer sedan då vi vet om det blir en stor eller liten bebis :) ! Har beställt blöjor(vi vill ha tygissar) och så ska vi en sväng förbi IKEA å hugga en skötbädd, lite småprylar...och TVÄTTLAPPAR :rofl:
Ni har väl skaffat sånna????

kl

Vi handlade det första i går efter vi hade varit på det första ultraljudet :love:

Blev ett sjupack med bodies just för att bekräfta för oss att det verkligen är verklighet.

Min mamma har mycket kvar (typ hela första årets klädesplagg) efter min 6-åriga lillabror och svägerskan har kvar mycket sen sina 2 pojkar. Vi fick reda på i går att vår lille bebis ska bli en :love: POJKE :love:Så det passar perfekt.

Vi måste dock köpa första bilstolen, skötbord, säng och liggvagn. (sittvagn har mamma) men det är bara kul att få handla något. :D

Många säger att vi handlade för tidigt i går, men jag är inte vidskeplig utan anser att det kan hända lika mycket efter förlossningen då en kompis son dog 3 dagar efter förlossningen.

Svärmor handlade ingenting när hennes första föddes, när hon var född så fick svärfar köra runt och köpa allt när hon låg på BB. Så vill jag inte ha det. Jag vill ta det lugnt, köpa lite då och då och bara mysa och diskutera valen med sambon

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar