Grana
Trådstartare
När jag var liten, så var jag mycket hos en hästhandlare och red. Han fick hem många islänningar som var från Island (är vad jag minns iallafall) Jag fick då alltid höra att han var en av de första som tog hem islänningar hit.
Kan det stämma?
Året jag började rida hos honom var -73
Jag vet iallafall att han runt -75 och framåt hade en fin hingst (hade iallafall många som kom på betäckning). Och jag fick ofta höra att han då var en av Sveriges finaste. Men ung som jag var så vet jag ju inte hur mycket sanning det var i allt
Men jag har funderat mycket på det.
Jag red mycket islänningar på den tiden. Med då kostade de inte så mycket. Min första häst fick jag när jag fyllde tio år, det var ett islandssto och hon kostade 4500
Grana som har sitt nicknamn efter två islänningar hon skött om
Kan det stämma?
Året jag började rida hos honom var -73
Jag vet iallafall att han runt -75 och framåt hade en fin hingst (hade iallafall många som kom på betäckning). Och jag fick ofta höra att han då var en av Sveriges finaste. Men ung som jag var så vet jag ju inte hur mycket sanning det var i allt
Men jag har funderat mycket på det.
Jag red mycket islänningar på den tiden. Med då kostade de inte så mycket. Min första häst fick jag när jag fyllde tio år, det var ett islandssto och hon kostade 4500
Grana som har sitt nicknamn efter två islänningar hon skött om