Håller helt med! Och speciellt till de barn som redan får kämpa med skolan. Läxorna göra oftast inte smidigt på en kvart utan det kan ta timmar av frustration.
Tänker jag tillbaka på åren i skolan så har läxorna inte gett mig något. Då hade hag lätt för mig.
OM det ska vara läxor tycker jag personligen det kan vara läsning. Det handlar ju om nötande. Mina ungar läser knappt något frivilligt, så jag gillar läsläxorna.
Jag tycker tvärtom. Jag tycker inte alls om läsläxor! Mitt barn var jättepeppad att lära sig läsa när hon började ettan! Sen visade det sig att det var svårt för henne. Läsläxorna blev hindret som gjorde att hon började avsky att läsa. Hon lämnades då på fritids kl. 7 och hämtades kl. 16. Det är en lång dag tyvärr men vi var tvungna att jobba. När hon kom hem var hon jättetrött! Och att då tvingas sätta sig och göra något som man har svårt för gjorde att läsning blev väldigt negativt för henne! Hon läser väldigt sällan fortfarande nåpgra år senare och jag har lite gett upp och hon lyssnar nu en del på ljudböcker. Hellre lyssna på böcker än att inte alls ta del av dem.