Ja det är svårt med alla typer av kontaktvägar idag.Det är möjligt att han gör, jag vet inte. Senaste kontaktförsöket för hans del ledde till tingsrätten för hans del.
Jag är mer inne på att blocka än sambon som säger att även om man blockar Messenger så finns det ju fler kontaktvägar. Det har han ju rätt i, förmodligen börjar hon skriva via pappans konto eller smsa osv istället.
Just nu tror jag sonen tycker att någon står på hans sida i detta med att främja hans dataanvändande. För det är ju det absolut viktigaste i hans liv. Men jag tror även att han tycker det är väldigt jobbigt att se henne skriva att hon skall anmäla oss, att hon skall kontakta soc osv. Soc är förberedda på att hon ringer dem. Och vet även vad hennes frågor handlar om, dvs ha koll på oss. När jag frågat sonen om han inte själv tycker det är lite konstigt med alla hennes frågor har han inga svar på det. Mer än att hon är snäll när de ses. Idag finns inget regelrätt umgänge utan att åker dit på lovet till farmor och sedan träffar han pappan korta svängar. Men pappan sitter på piedestal där.
Ja, det krockar jättemycket och som sagt jag tror många farit illa av det. På sätt och vis hade jag enorm tur att pappan gav upp där.
Jag hoppas ju sonen kommer till insikt, men just nu är det svårt att se att han skulle göra det. Han har sin problematik och pappan sitter som sagt på piedestal.
Precis. Jag tror att efter ett vulkanutbrott så kan han förhoppningsvis landa i den trygghet det ändå ger även om det kan sitta långt inne, att du står på hans sida och står kvar. En förälder (och dess partner) ska inte få förstöra såhär. Det är helt vansinne!
Ja så är det ju även om risken är det som nu har hänt, pappan sätts på piedestal och är ofelbar och åtråvärd. Det hade varit så mycket enklare om barnet hade sett vem och hur han verkligen är.
Ja jag tror inte att det kommer ske i en handvändning och det bästa hade ju varit om han kunde se sin pappa som han är istället för hur han önskar att han hade varit.