Sånt där är alltid lika kul att få läsa. Eller inte. Jag räknas väl som för ung förälder då jag var nästan arton och nästan tjugo när mina barn föddes och när min son som 17-18 åring i skolan fick höra hur hemska, missanpassade och kriminella barn till unga föräldrar blev av någon som dig så ställde han sig upp och sa att jaha, det är därför jag är så hemsk som jag är. Han hade då de bästa betygen i klassen och var känd som en oerhört snäll människa. Det var nog inte så jättekul att höra för honom om andras fördomar. Mina barn har alltid varit rena och hela och haft högsta betyg i skolan. De har alltid haft vänner och aldrig gjort några större dumheter. De har aldrig varit i några kriminella kretsar och inte hängt på stan och gjort dumheter. Idag är de 21 och 23 år gamla och 23 åringen har haft en kometkarriär på företaget han blev headhuntad till som nittonåring och 21 åringen går andra året på universitet. Bara för att du har träffat några stycken så innebär inte det att alla unga föräldrar inte tar hand om sina barn. Jag har träffat massor med människor i olika åldrar som inte varken kan vill eller orkar ta hand om sina barn men jag skulle aldrig dra alla över en kam för det. Tänk dig för lite. Bara för att du inte hade förmågan att ta hand om ett barn när du var sjutton så innebär inte det att inte jag kunde det. Det finns alltid undantag. Det är precis lika illa att säga som du skrev här ovan som att säga nedlåtande saker om någon pga dess hudfärg.