Det går ganska bra nu. Jag reser mig igen, som alltid
Jag äter, motionerar igen (tack för påminnelsen
@Mia_R ) och skriver av mig i mitt block om jag behöver. Jag har också flera fina vänner som hör av sig och än har inte öronen trillat av på dom
Visst har jag nån dålig dag här och där men jag tror det mest är hormonerna som spökar lite och känslan av att sakna någon vid min sida.
Men jag saknar inte han.
Jag har väl analyserat det mesta vid det här laget och kan se ett mönster i hans beteende och att han faktiskt redan från början utnyttjade mina känslor ganska skarpt för sin egen bekräftelse. Vi har smsat vid två tillfällen, mest för att jag ville stämma av innan vi träffas på jobbet i morgon kväll och för att jag tänkte berätta om missfallet för att jag tyckte var mest schysst ändå men även om just den delen gällande jobbet är ganska lugn så märker jag att han försöker manipulera mig och han är och förblir en rövhatt så jag har ännu inget sagt .
Jag har tydligt talat om att jag inte saknar honom, inte vill ha honom tillbaka och att jag går vidare. Att han inte är tillräckligt mogen eller erfaren att kunna ge mig det jag behöver i ett förhållande och att oavsett hur han väljer att leva sitt liv och vad som händer i det så har han ett val om hur han väljer att behandla andra människor och att jag inte behöver ha en partner som medvetet sårar mig, ljuger för mig och utnyttjar mina känslor i ett försök att få bekräftelse. Att ett sånt beteende aldrig är okej och att jag förtjänar bättre.
Jag skrev också att han nog borde börja med att älska sig själv innan han försökte sig på att älska en annan människa och att jag är glad att allt hände nu, att alla hans mörka sidor kom fram nu och inte om ett år eller ännu längre fram.....
Det kändes så skönt att sätta ner foten. Att säga nej tack jag vill faktiskt inte ha dig, och verkligen mena det!
Sen verkar det tyvärr som att det fick till viss del motsatt effekt
för plötsligt ville han träffas och han befinner sig exakt på den vägen jag åker vid en viss tid på jobbet, han är i närheten av byggnaden när jag jobbar ofta och jag vill fortfarande att han ska hålla sig undan så om han fortsätter får jag nog säga ifrån att han ska lämna mig ifred när jag jobbar och han är ledig....
Jag har fått tid hos min kurator denna vecka. Jag känner att det faktiskt inte skadar att gå dit några gånger och få ur sig allt eller nåt. Samtidigt känns det bra att vardagen är tillbaka, jag klarade hela förra veckan på jobbet så det känns också bra. Livet går vidare och han finns mindre och mindre i mina tankar och jag tror det blir ännu bättre bara jag får morgondagens möte med honom på jobbet avklarat med för vi har ju inte setts på riktigt sen det där med kuratorn.
Mardrömmarna fortsätter dock komma men det är nog bara mitt undermedvetna som löser det olösta just nu. Annars gör jag mitt bästa för att planera en ny framtid med nya drömmar just nu