Nyponblomman
Trådstartare
Jag tror du har rätt i det du skriver. Det känns som att gå till chefen är och kommer bli ett bakslag. Jag tror inte det gynnar mig och vill helst undvika det.Jättesvårt. Och det här är anledningen till att många företag har som policy att man min inte gärna ser förhållanden mellan arbetskamrater. Det blir jobbigt och tråkiga konsekvenser för arbetsgivaren.
Om han inte gör mer än du skriver här, tror jag det kan bli bakslag att gå till chefen. Då har han verkligen lyckats rubba dig, och han kommer då att få förklara sin sida av saken för chefen, det är ju en fjäder i hatten eftersom hans sida är en HELT annan än din. Å andra sidan kan du inte ha det som det är nu.
Jag hade personligen spelat det helt kallt och varit Frosty the Icequeen. Inte otrevlig, men olidligt korrekt. Inte låtit honom rubba mig en mm. Lätt att säga, svårt att agera. Men att ge honom uppmärksamhet genom att låta honom få utrymme att ge sin version till chefen hade jag inte sett som annat än jobbigt för mig själv.
Jag är korrekt och jag gör mitt jobb med glans. Där finns inget att komma med. Jag önskar bara att jag inte tog åt mig så mycket när han trycker på mina knappar.