Nyponblomman
Trådstartare
Det låter så himla enkelt i din värld, säg att du gör en abort/missfall så är det klart sen! Visst kan jag göra så men till priset av att jag utsätter mig för hans ilska och att han bryter ner mig igen?Jag tror det här tänkandet och ältandet, vändandet på varje sten, är lite typiskt för forum som detta och jag känner rent spontant. Tänk inte så mycket!
Bli av med jobbet t ex.? Vi bor i ett land där det är oerhört knepigt att ge folk sparken även om personen i fråga inte sköter sitt jobb så att säga. Det gäller även om man är visstidsanställd eller provanställd. Att du haft ett förhållande med en på arbetsplatsen, du är inte den första i så fall och det är verkligen inte något skäl till att ge någon sparken.
Sedan det där med att folk tycker saker och skvallrar hit och dit. Åsikter kommer folk alltid ha oavsett vad som händer. Låt det rinna av dig. Visa vem det är som är vuxen! Frågar någon så är det bara att säga som det är (att mörka eller ljuga rör bara till saker och ting). Tycker den som frågar att du gjorde rätt så är väl det bra, tycker den att du gjort fel, ja, det var ju tråkigt.
Och som sagt: Tänk inte så himla mycket! Bygg inte upp en massa "tänk om"-scenarion. Då mår du bara dåligt alldeles i onödan.
Det kanske verkar som om jag tar det hela med en klackspark, men det gör jag inte. Men jag tycker att det ältas och mals så mycket om saker man inte kan ändra på ändå. Då är det bästa att bara gå vidare och inte oroa sig så mycket för vad andra tycker eller vems parti folk väljer att ta. Det är ditt liv och ditt val, inte någon tävling om att vinna flest väljare till ditt eget parti.
Den chefen jag har i dag gör lite som hon själv vill har jag förstått på dom andra (privatägt företag fram till månadsskiftet), därav att det är ett ororsmoment. Därefter är jag inte så orolig på samma sätt.
Alla fungerar faktiskt inte så att man kan släppa allt på en femöring och gå vidare. Jag tillhör den sorten som behöver ventilera, älta och analysera vad som har hänt för att se min egen del i det hela och hur jag ska förhålla mig till saker och ting på ett bra sätt och på så sätt släppa och gå vidare. Det handlar inte om vem som står på vems sida, eller "någon tävling om att vinna flest väljare till ditt eget parti", ärligt talat skiter jag i vilket och ganska mycket brukar rinna av mig om nån säger nåt men inte just nu och jag vill inte få massa skit på jobbet. Jag vet sen tidigare att just dom två varit jävligt vassa utan orsak och ifrågasättandes och jag känner mest att jag inte orkar med det nu, därav min oro eftersom jag vill kunna vara proffessionell på jobbet och ha lugn och ro. Och jag kanske oroar mig i onödan. Kanske inte... Men det har gått en vecka, jag kanske behöver lite mer tid på mig att resa mig upp och hitta styrkan igen. Och jag tycker det är okej att jag ger mig själv den tiden som behövs.
Men jag förstår vad du menar med att jag inte ska tänka för mycket på det så det upptar allt, det gör det inte men just nu är det en stor del av mitt liv. Det kommer bli bättre, jag kommer må bättre även om jag faller ibland men jag hittar tillbaka till mig själv lite mer för varje dag som går nu.
Att jag tänker en mass "om-senarion" beror nog på att jag helt enkelt inte orkar mer fler hemska överraskningar nu som slår omkull mig utan jag vill vara förberedd på det mesta, ifall att så jag inte faller lika hårt igen. Kalla det idioti om du vill eller överlevnadsinstinkt. Hur som är det mitt sätt att hantera det hela.