Nån mer som är överkänslig?

Mirre

Trådstartare
Är ju gravid i v 29 nu och tål verkligen ingenting.
Vad som helst kan få mig att bara tokböla:crazy:
Från jätteglad till :cry: på en sek typ.
Fullt normalt eller?
Kommer vara så resten av tiden också eller?
Riktigt jäkla jobbigt är det:crazy:
Nåt man kan göra åt det?
Börjar bli riktigt trött på det nu:crazy:
 
Sv: Nån mer som är överkänslig?

Hehe. Det är nog inte helt ovanligt.
Själv låg jag och grät till Simpsons idag. :angel:
 
Sv: Nån mer som är överkänslig?

Jag har varit sån från v 6 och det blir värre o värre :D. Är nu i v 28 och gråter för allt - plus att jag inte kan se spännande saker på tv för då både gråter jag, lir rädd och får mardrömmar. Bara lite patetisk :D
 
Sv: Nån mer som är överkänslig?

Du är inte ensam.

Jag blir själv frukansvärt lätt upprörd så jag hyperventilerar & tårarna sprutar.
Räcker att jag inte får exakt som jag vill eller om någonting inte går så som jag hade tänkt.
Uppför mig som en bortskämd snorunge nästan & det skrämmer mig.

Är nu i vecka 32+0

Igår grät jag av lycka av att äntligen blivit sjukskriven..

Jag skyller på hormonerna ;)
 
Sv: Nån mer som är överkänslig?

Du är inte ensam å det går inte över. Det är 12 veckor sen jag kalvade.

Jag kan inte lyssna på Magnus Uggla i bilen, det gjorde jag jämt när jag åkte till och från stallet när jag var gravid ;)
Jag kan inte äta havregrynsgröt utan att störtböla, för det gjorde jag till frukost hela graviditeten.
Jag klarar inte heller av att se trailern för sjukhuset på tv3. De kolla jag på när ja var gravid och det var dessutom där jag födde!
Tänker jag på hon som säger "Gränslös glädje" tänker jag på när jag fick upp Rasmus på bröstet och börjar gråta.

Jag kan inte ens skriva vad jag börjar gråta för utan att börja gråta ;)
 
Sv: Nån mer som är överkänslig?

Jag är likadan. Det är jättejobbigt, men jag har lång ti kvar som sån här. Är ju bara i vecka 23. Jag tycker jag gör inget annat än stortjuter...
 
Sv: Nån mer som är överkänslig?

För mig gick det över efter någon vecka efter förlossningen. Fast det varade ju inte så länge innan jag blev gravid igen och sen var det ju klippt igen...
 
Sv: Nån mer som är överkänslig?

Men såklart man gråter av lycka av att ha fått en sån underbar unge :love:

Och nästa graviditet lär inte bli enklare eftersom jag då vet vad som väntar!
 
Sv: Nån mer som är överkänslig?

haha, förlåt.. men det låter så roligt när du säger att du gråter när du äter havregrynsgröt :D
 
Sv: Nån mer som är överkänslig?

De sista veckorna under min graviditet grinade jag för allt.
Jobbigast var det när jag hade lagat mat och den inte blev så god som jag förväntade mig (hemmagjort potatismos :D). Då bröt jag ihop och störtbölade, så var det varje dag. Och min sambo försökte lugna mig med att han tyckte maten var jättegod.. Varpå jag grinade ännu mer för att han ljög för mig..

Men, jag grinar nog mer nu när jag har Saga hos mig. Och trots att jag inte ammar har jag mjölkhjärna.. Allt är degigt och så.. Jag grinade när jag kom tillbaka till jobbet, för nästan alla var kvar från när jag slutade för fem månader sedan..

När vi tittar på film eller ngt här hemma och den är lite sorglig så svämmar tårarna över direkt. Jag har aldrig vart så känslosam innan. Sambon garvar åt mig..
 
Sv: Nån mer som är överkänslig?

Jag har lyckats klara mig ganska bra från det där när jag väntade Filip, och tills nu... men nu har "bägaren runnit över" och jag känner att minsta lilla motgång gör mig så gråtfärdig - även om jag är "duktig" på att hålla det inom mig.. :crazy:

Men det kanske är okej att bryta ihop i vecka 34? Med en lillterrorist på 14 månader?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 171
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 663
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 119
Senast: Emtherlia
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 566
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp