Nån flat människa??

B

Bellzing

Det finns hundratals trådar med diverse övriga raser men har inte hittat nån med flatcoated retriver, finns det några flat människor här? Kul att se varifrån dom kommer och hur dom ser ut :):bump:

Sv: Nån flat människa??

Ja! En flattråd!!!

Jag har en kastrerad hane på snart 3,5 år som jag har haft i snart ett år. Han är en underbar lite ängel som älskar allt, dock lite väl mycket ibland... men som jag alltid brukar sucka "ja han är ju flat". Han är lite efter i utvecklingen eftersom han inte fick göra eller lära sig något vettigt innan han blev nästan 2 år gammal och sen är han min första hund, så inkonsekvensen skiner ju igenom lite ibland...:p

Vi har dock precis hunnit tävlat vår allra första lydnadstävling, vilket var jätteskoj och jag tyckte det var bra för första gången, 150p och kan stolt brilliera med en 10a på inkallningen. *skryter bara lite lätt* ;)

Han är även mentaltestad, med jättefina resultat, en bra flat helt enkelt...

Men bäst av allt är väl ändå hans genompossitiva attityd till saker och ting, att han sällan sällan sällan blir arg på andra hundar och att han går att släpa runt på överallt eftersom han är så vänlig mot allt och alla...

Här kommer två bilder som pojkvännen tagit, hade tyvärr inga vettiga helkroppsbilder...

http://s79.photobucket.com/albums/j140/Irishdraft/?action=view&current=IMG_3538.jpg

http://s79.photobucket.com/albums/j140/Irishdraft/?action=view&current=IMG_3584.jpg

Just det...

Han kommer från ett ställe utanför Borås som nu har kennelnamnet Bistos (hade inte det när valparna föddes), det är enda kullen från den tiken (som är en Hinnaredshund och bla gått lydnad klass 3), tio valpar blev det. Det är även pappans enda kull (Botiltorpet el. nåt, har inte pappren här) och även han har tävlat framgångsrikt i lydnad, dock bara till klass 2 pga sjukdom.

hej! Det finns nog en flattråd nånstans men jag kan lägga in de nyaste bilderna på min tjej, 2 år och 3månader.
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_14/13060000-13069999/640x480/13066012.jpg?0

http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_14/13060000-13069999/640x480/13066013.jpg?0

Kommentera gärna!:)

Shit! Din hund ser ut som nåt skolexemplar från en hundbok ju! Får hon credit för att hon ser ut så eller använder dom gamla typer i hundböcker. Hjälp vad min inte ser ut som en flat :crazy:

hej! va kul att det fanns några:bump: jo ja har en flat pojke på 2 år, från Morgandens kennel. Vid namn Tito. :love:,
photos2.asp

Jagh ra en Flattis!!!:love:
Han börjar bli lite till åren nu, men han är vaken och framåt fortfarande.
Fick honom när han va tre år. nu är han 8 eller 9.

Mina svärföräldrar har 3 stycken (tikar) Moonstruck-Flattar (utställning och jakt)

Den äldsta gick bort i julas... 11 år gammal... Men hon hann med en hel del i sitt liv:
SuCh
DuCH
IntuCh
Sveriges Utställningsflat 2003
BIM på Crufts i England
Ett antal BIS-segrar

2 x 1 ökl på jaktprov - kvalificerad för elitklass
(Den underbaraste vovven... RIP)http://66.7.199.160/~kennelmo/foto/tikar/ZitaBorasBIG03.jpg

Ska se om jag hittar bilder på dem andra...

Shit! Din hund ser ut som nåt skolexemplar från en hundbok ju! Får hon credit för att hon ser ut så eller använder dom gamla typer i hundböcker. Hjälp vad min inte ser ut som en flat :crazy:

funderar över vad du egentligen menade? hundbok??:rofl:
Hon får bra kritik för det mesta, speciellt huvudet och frampartiet. Hon har lite dåliga bakrörelser och är väl 1-1,5cm för hög, men annars rätt rastypisk antar jag...:p

Jag har två underbara svarta saker =)

Vi tävlar lydnad, vilspår & jakt.
Även ngn utställning....

De är båda från Roghöjdens kennel, den äldre är snart 3 år och den lille är drygt ett år.

Se bilder på: http://karinbengtsson.bilddagboken.se/

funderar över vad du egentligen menade? hundbok??:rofl:
Hon får bra kritik för det mesta, speciellt huvudet och frampartiet. Hon har lite dåliga bakrörelser och är väl 1-1,5cm för hög, men annars rätt rastypisk antar jag...:p

Ta typ "Bonniers stora bok om hundar" eller "all världens hundar" eller nåt och slå på Flat så tycker jag att din är precis samma typ (uttalar mig inte om detaljer) medan å andra sidan min Flat skulle platsa under rubriken "blandras"... Men å andra sidan så är ju hästböcker inte särskilt bra på att visa en rastypisk häst alltid så det var därför jag undrade...

Haha, okej, det var ju kul att höra!!

Alla har ju jätte fina hundar här!!!:) Lägg in lite fler bilder!!

Vi har flattar!

För tillfället tre, men det brukar oftast vara två :rofl:

Wilma, Caci's She's A Tease, blev bästa tik i ransäters utställning förra helgen :banana:

Gammal bild.
11417391.jpg

Sen har vi Smilla, Caci's Looking Gorgeous men hon har jag inga nya bilder på så jag bjuder på lite VALPBILDER :love:

MAGEN :love:
11419280.jpg

11417396.jpg

11417397.jpg

Här är båda i våras
:D

11419152.jpg

va kul att det fanns så många flat älskare här :) Verkligen fina bilder på era hundar.

Jag har också en Flat, en hane från Almanza. Han är 6 år nu (hu vad tiden går! :( ) Vi har kört lydnad, viltspår och vanligt spår, men nu blir det mest jaktträning och lite utställning då och då.

harry36svvit.jpg

hfasan.jpg

vilken fin flat... är det nån som har en avkomma efter
;)Inkwells Final Guess

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 396
Senast: Sezziyanen
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: Myrten
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 154
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring