Nån flat människa??

Sv: Nån flat människa??

Idag har min Flatte härjat för mycket uppe i stallet så han blev halt. hade så ont så ont. men de gick över fortare än kvickt =)

Lilla Thea! :)
Lillegrden10-12agu07-065.jpg

kl

idag har jag varit hos vet med min flattis.
Verkar gå riktigt illa med honom.
Har förmodligen fått ett bett från en insekt eller en orm. Hittade inga bitmärken, men en svullnad på frambenet. detta har gjort att han spännt sej och hans höfter blivit ansträngda så han har jätte ont i dom nu.
Kunde knappt gå i morse och va sej verkligen inte likt alls.
Fick cortison och penicilin som han ska gå på ett tag.

Finns verkligen inga muskler i höfterna på honom.
Att han haft dåliga höfter ett tag har jag vetat om, men inte att de skule gå så fort att bli sämre :cry:

vad hemskt! har han konstaterat höftfel? Hur är det tänkt att fortsätta härifrån?

vad hemskt! har han konstaterat höftfel? Hur är det tänkt att fortsätta härifrån?

Han börjar bli gammal och stel i höfterna. Men han har inte vart på någon röntgen eller något sådant.
Nu går han på behandling (kommer inte ihåg va tabletterna heter) Sen när han är frisk i frambenet ska han få börja simma och träna upp höftmusklerna lite.

Jag är en riktig flatmänniska! Har haft tre stycken.

Min första och andra är tyvärr numera döda :(

Men 1:a flaten hette Such O'Flanagan Qvid Vis --- Orvar

min 2:a flat hette Lp 1+2 Inspiratons Ohio for O'Flanagan --- Oliver

Bägge blev runt 10 år.

Helt underbara flattar som ställde upp på allt!

Min nuvarande heter Harry och är också en pärla:

Lp1 Svch O'Flanagan Lethbridge Hurricanes

harry%20april%202005.jpg

Här är en bild på honom - han är numera 7 år gammal och mer eller mindre pensionerad pga av bakbensskada i en muskel MEN innan har jag kört lydnad, viltspår, jakt och agility med honom med blandade resultat. För det mesta bra resultat!

Min nästa flat är SJU dagar gammal och är någon av följande:

th_Dumlealladin.jpg

th_pigall3.jpg

eller kanske denna?

th_Co-Co.jpg

Tur de bor i byn så att man kan fara över nästan varje dag och sniffa på dem och gulla sig med dem :D

Gud så små å söta:love:
Vet inte om jag vågar visa bild på min nu =)n Han är super lång hårig

Jag vet ingen härstamning på henne,men hon är från Lopplådans kennel! Dottern har henne till jakt,och även som familjehund!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 396
Senast: Sezziyanen
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: Myrten
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 154
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring