Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då får hon heta OlivSamma med Olivia, älskar namnet men vill ha något med två stavelser.
Min pappa heter Knud. Omöjligt att uttala för alla som inte är danskar. Jag säger Knut. Utomlands blir det alldeles för ofta Knoll eller ännu värre; de byter ut o:et mot ett u. Det är ett bra exempel på ett namn som är internationellt helt hopplöst.Angående internationellt gångbara namn så tycker inte jag att det är något som man behöver ta hänsyn till. I stort sett alla namn uttalas ju annorlunda på engelska än svenska ändå. Så även om man har ett svenskt namn som Freja så funkar det ju fint att säga på engelska men ett annat uttal. Precis som exempelvis Daniel också uttalas på ett annat sätt.
Jag kan förstå att man vill att namnet ska vara gångbart på annat språk om man lever i ett annat land/har släkt med annat språk.
Haha ja det var ju inte helt hundra! Fanny är väl inte heller jättekul att heta i England.Min pappa heter Knud. Omöjligt att uttala för alla som inte är danskar. Jag säger Knut. Utomlands blir det alldeles för ofta Knoll eller ännu värre; de byter ut o:et mot ett u. Det är ett bra exempel på ett namn som är internationellt helt hopplöst.
Åh, nej! Jag älskar ju namnet MinouHaha ja det var ju inte helt hundra! Fanny är väl inte heller jättekul att heta i England.
Apropå det så betyder Minou snippa på fransk slang fick vi reda på när vi bestämt oss för det namnet.
Ta Ture! Ett av mina favoritnamn som min sambo inte gick med påNu har jag inte plöjt tråden rakt av, men får vi en flicka hoppas jag att sambon kan gå med på Essie. Känns dock väldigt mycket som pojksparkar i magen, så jag blir förvånad om jag får använda mitt favoritnamn. Pojknamn är SÅ mycket svårare! Av någon anledning kommer vi bara på lite plojiga pojknamn. Bebisen har redan hetat Kenneth en hel vecka liksom (förlåt, förlåt om jag trampar någon på tårna, men tanken på en spädis som heter Kenneth är ju så rolig). Tyckte att Sture kändes ganska så bra (till jag såg en dokumentär om Sture Bergwall aka Thomas Quick).
Ja! Alltså det är så fint . Kan man göra det fastän grannpöjken heter det?Ta Ture! Ett av mina favoritnamn som min sambo inte gick med på
Ja, det är värt lite grannosämjaJa! Alltså det är så fint . Kan man göra det fastän grannpöjken heter det?
Sant!Ja, det är värt lite grannosämja
Sonen heter Axel i andranamn då jag luxerade min axel i samband med förlossningenVi har pratat lite om Axel med. Som en liten skojig blinkning till min axelskada jag drog på mig i somras då bebisen låg tryggt i magen, intet ont anande . Första steget till fullfjädrad downhill-cyklist för henom (det ska börjas i tid).
Haha, vad roligt . (Såhär i efterhand såklart .)Sonen heter Axel i andranamn då jag luxerade min axel i samband med förlossningen
Jag vill ju trycka på skrattsmileyn men det känns lite fel .Sonen heter Axel i andranamn då jag luxerade min axel i samband med förlossningen
Nu har jag inte plöjt tråden rakt av, men får vi en flicka hoppas jag att sambon kan gå med på Essie. Känns dock väldigt mycket som pojksparkar i magen, så jag blir förvånad om jag får använda mitt favoritnamn. Pojknamn är SÅ mycket svårare! Av någon anledning kommer vi bara på lite plojiga pojknamn. Bebisen har redan hetat Kenneth en hel vecka liksom (förlåt, förlåt om jag trampar någon på tårna, men tanken på en spädis som heter Kenneth är ju så rolig). Tyckte att Sture kändes ganska så bra (till jag såg en dokumentär om Sture Bergwall aka Thomas Quick).
Vi kallade dottern Gösta när hon föddes Hon såg ut som en liten surgubbe med krans.
Men du.. hur känns pojksparkar?
Rimlig fråga, det bara känns som att det är en liten pöjk som ligger där och kickar (mycket och ivrigt om jag får säga det själv). Men mest av allt så tror jag att det är pojksparkar eftersom bebisen var så fruktansvärt lik min sambo på ultraljudet, alltså hen såg verkligen pojkig ut. Ingen kommer att bli mer förvånade än vi om det faktiskt kommer ut en liten Essie om två månaderVi kallade dottern Gösta när hon föddes Hon såg ut som en liten surgubbe med krans.
Men du.. hur känns pojksparkar?
Rimlig fråga, det bara känns som att det är en liten pöjk som ligger där och kickar (mycket och ivrigt om jag får säga det själv). Men mest av allt så tror jag att det är pojksparkar eftersom bebisen var så fruktansvärt lik min sambo på ultraljudet, alltså hen såg verkligen pojkig ut. Ingen kommer att bli mer förvånade än vi om det faktiskt kommer ut en liten Essie om två månader
Men wow om vi kan använda det både om det blir en flicka och en pojke (har inte ens tänkt så långt)! Själv fick jag nys om Essie eftersom min farmors väninna heter detJag känner förresten en Essi! Mycket trevlig person! HAN är 47 år